کوروت استینگری 2020 یا فراری 458؟!


کوروت استینگری 2020 یا فراری 458؟!

نسل جدید شورولت کوروت 2020 خبرسازترین خودروی هفته‌های اخیر بوده است. این خودروی اسپورت و نمادین حتی در نسخه‌ی پایه‌ی خود هم حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. موضوع هیجان‌انگیزتر اینکه جنرال موتورز قیمت پایه‌ی کمتر از 60 هزار دلاری برای کوروت جدید تعیین کرده که ارزش فوق‌العاده بالایی در برابر مبلغ پرداختی ایجاد می‌کند.... The post کوروت...

نسل جدید شورولت کوروت 2020 خبرسازترین خودروی هفته‌های اخیر بوده است. این خودروی اسپورت و نمادین حتی در نسخه‌ی پایه‌ی خود هم حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

کوروت استینگری 2020 یا فراری 458؟!
موضوع هیجان‌انگیزتر اینکه جنرال موتورز قیمت پایه‌ی کمتر از 60 هزار دلاری برای کوروت جدید تعیین کرده که ارزش فوق‌العاده بالایی در برابر مبلغ پرداختی ایجاد می‌کند. به نوعی می‌توان کوروت جدید را پسرعموی آمریکایی فراری 458 دانست.

کوروت استینگری 2020 یا فراری 458؟!
آیا می‌توان این دو خودرو را باهم مقایسه کرد. اگر به دنبال کاربرد باشید بله قطعاً خواهید توانست. نگاهی سریع به برخی سایت‌ها نشان می‌دهد اگر خواهان این سوپر اسپورت ایتالیایی 8 سیلندر باشید باید حداقل 170 هزار دلار برای آن پرداخت کنید.


به این ترتیب یک فراری 458 کارکرده تقریباً سه برابر گران‌تر از کوروت استینگری 2020 صفرکیلومتر است. اگر به نام و هویت برند اهمیت چندانی ندهید قطعاً دوباره فکر خواهید کرد و شاید با خود بگویید یک فراری 3 برابر بهتر از یک کوروت نیست؛ اما خب افراد زیادی هم این‌گونه فکر نمی‌کنند و چشم بسته فراری را انتخاب می‌کنند.
از نظر طراحی بدنه می‌توان گفت فراری زیباتر بوده و گرد پیری بر چهره آن ننشسته است. این خودرو از طراحی ظریفی برخوردار بوده و نیازی به متمایز بودن ندارد؛ اما کوروت زاویه‌دارتر بوده و در برابر فراری زیباتر نیست اما با خرید کوروت حدود 120 هزار دلار صرفه‌جویی می‌کنید…

آیا راندن فراری هیجان‌انگیزتر است؟ مطمئن نیستیم. فعلاً تنها می‌توانیم همه‌چیز را روی کاغذ ببینیم. کوروت جدید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی نصب شده در وسط خودرو سود برده و قدرت 497 اسب بخاری و گشتاور 630 نیوتون متری دارد. البته سفارش پکیج Z51 باعث می‌شود خروجی پیشرانه به 502 اسب بخار و گشتاور به 637 نیوتون متر برسد.

با وجود یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه، کوروت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 3 ثانیه خواهد داشت.


اما شتاب فراری کمی بالاتر از 3 ثانیه بوده و این در صورتی است که قدرت 570 اسبی دارد. این خودرو از نظر گشتاور هم در زیر کوروت قرار می‌گیرد زیرا 540 نیوتون متر گشتاور دارد. پیشرانه‌ی این خودرو از نوع 8 سیلندر 4.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و نیرو را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می‌کند.
موضوع جالب‌تر اینکه هر دو خودرو تقریباً هم‌وزن بوده و 458 ایتالیا 1565 کیلوگرم وزن داشته درحالی‌که وزن کوروت جدید برابر با 1530 کیلوگرم می‌باشد.
از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نمی‌توان مقایسه‌ی دقیقی داشت. یکی از این خودرو 10 سال جوان‌تر بوده و این به معنی لذت بردن از پشت آمپرهای 12 اینچی دیجیتالی، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته، شارژ بی‌سیم گوشی، تکنولوژی تشخیص صوتی و… در کوروت جدید است.

در فراری خیلی از این موارد وجود ندارد اما کیفیت کلی کابین این خودرو در سطح سوپر اسپورت های ایتالیایی بوده هرچند کابین کوروت مدرن‌تر به نظر می‌رسد.


حتی اگر شما بیشتر روی ارزش برند مانور دهید و بتوانید 458 کارکرده‌ای را بخرید، مالکان کوروت جدید همچنان سریع‌تر از شما خواهند بود. اگر خیلی به این‌گونه موارد اهمیت نمی‌دهید و تنها می‌خواهید غرش پیشرانه‌ای 8 سیلندر را بشنوید، کوروت هم خواهد توانست همان کار فراری را برایتان انجام دهد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها