غدیر می‌تواند محور وحدت و اتحاد باشد


غدیر می‌تواند محور وحدت و اتحاد باشد

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: واقعه غدیر خم می‌تواند محور مهم وحدت و همبستگی و اتحاد در جامعه باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: هیچ فردی واقعه غدیر خم را انکار نمی‌کند و عموم متفکران اهل تسنن و تشیع نیز بر این مهم باور دارند چنانکه ۱۱۰ نفر از صحابه پیامبر واقعه غدیر را بیان کرده‌اند.

وی به حضور جدی اعضا در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و گفت: اگر ما مباحث قانونی را رعایت نکنیم تبعیت از قانون را در جامعه نیز نخواهیم دید بنابر این اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات این شورا حضور مستمری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: برخی مباحث فرهنگی در استان اتفاق می‌افتد که اعضای شورای فرهنگی از آن بی‌خبرند از اینرو در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید به این موضوعات نیز بصورت شایسته پرداخت.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم برخی مسایل در فضای مجازی مطرح می‌شود و مشکلاتی بوجود می‌آورد که ضروری است در جلسات شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر، برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه در دهه ولایت و امامت، تجلیل از مولف حوزه غدیر، سادات، شهدای سادات و شاعران فعال، برگزاری ۹ محفل انس با قرآن و برگزاری ۲۶۲ حلقه معرفتی غدیرشناسی سال گذشته در سطح استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی گفت: امسال نیز پیش بینی شده است برگزاری دعای عرفه در شهرهای استان از جمله در تمرچین پیرانشهر، بازسازی واقعه غدیر در شهرستان‌های میاندوآب، نقده و خوی، اجرای ۳۱۳ برنامه محله محور، ۴۱۴ برنامه غدیرشناسی، برگزاری جام ولایت، اعزام گروه‌های جهادی، راه‌اندازی ۱۱۴ ایستگاه صلواتی، برگزاری سه همایش ولایت در شهرستان‌های مهاباد، خوی و ارومیه و همایش زنان پیشگام حمایت از ولایت در سطح استان برگزار شود.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی نیز گفت: خط مشی‌های مهمی در زمینه فرهنگ عمومی در جلسه‌ها تعیین می‌شود و آنچه که تصویب می‌شود به عنوان فرهنگ عمومی حاکم بر نهادهای فرهنگی دیگر است.

علی‌اکبر گروسی ادامه داد: رفتارها و هنجارهای که در جامعه هست و مشاهده می‌شود باید متاثر از فرهنگ عمومی باشد از اینرو اگر گذشت و سعه صدری وجود دارد ایده و فکرمان این باشد که ناشی از فرهنگ عمومی است.

وی با بیان وجود آسیب‌هایی در فرهنگ عمومی جامعه گفت: امروز فرهنگ مهربانی، همسایگی، صلح و روحیه گذشت نه تنها در جامعه بلکه در خود خانواده‌ها نیز کمرنگ شده و در معرض آسیب قرار دارد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی برای آسیب‌های اجتماعی در طبقات مختلف جامعه و راهکارهای مورد نیاز در این زمینه باید در این جلسه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد.

حجت‌السلام گروسی بیان کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند تا بین مردم و مسوولان تفرقه ایجاد کرده و مردم را نسبت به مسوولان بی‌اعتماد کنند و چنین القا کنند که حاکمیت نمی‌تواند با فساد مبارزه کند از اینرو نباید اجازه دهیم دشمن در فضای مجازی در این حوزه (القای ناامیدی به مردم) غالب باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند تا ناامیدی را به جامعه تزریق کنند افزود: ایجاد امید یک فرصت است و باید به مردم و جامعه نشان دهیم برخلاف تبلیغات دشمنان به آینده کشور و نظام امیدواریم زیرا بعضی اوقات سکوت‌های ما به دشمن قوت می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز اولویت اساسی، تزریق امید در جامعه و امیدوار کردن مردم به نظام و حاکمیت است و مسوولان نیز باید خدمات نظام را در جلسات و برنامه‌های مختلف به بهترین نحو تشریح کرده و به عنوان کار ارزشی به جامعه انتقال دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در ادامه با بیان اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ۲۰ درصد از اعتبارات خود را به مسائل فرهنگی اختصاص دهند.

علی مصطفوی در خصوص ایام دهه ولایت و امامت گفت: از ۱۰ روز قبل اسامی ایام این دهه به فرمانداران ارسال شده است.

شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران بوده و رییس این شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و جلسات آن در استان‌ها نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو