دبیراجرایی ملی طرح تلاوت گفت:از آغاز طرح ملی تلاوت بیش از 20 هزار نفر در طرح ثبت نام کرده اند که طبق آزمون 4000نفراز بین آنها در این طرح قرار گرفته اند.

حسین مقدم کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ضمن بازدید از مجموعه بزرگ دارالقرآن اهل بیت(ع)خمینی شهر وظرفیت بالای این مجموعه در امر پیشبرد اهداف قرآنی در سطح ملی و فرا ملی گفت:طرح ملی تلاوت از سال 1391 در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن رو نمایی شد.

وی توضیح داد:هدف از طرح ملی تلاوت طرح کشف استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر از سنین 8 تا 14 سال است و امسال برای نوجوانان دختر نیزاز سنین 10 تا 15 ساله شرکت در طرح در نظر گرفته شده است.

مقدم کیا با بیان این مطلب که طرح شش ساله است، ادامه داد:طرح ملی تلاوت در سه دوره دوساله برنامه ریزی شده است و منتخبین باید در طول سه ترم منابع و دروسی که تحریر شده بگذرانند و یک دوره دوماهه قبل از ورود به طرح است که آزمون اصلی محسوب می شود.

وی تصریح کرد:ملاک طرح ملی تلاوت سبک تلاوتهای استادان مصطفی اسماعیل-عبدالباسط-شحات انور و منشاوی است که قران آموزان در طی یک دوره مشخص توسط استادان خبره آموزش می بینند و در آن طرح 6 ساله شرکت می کنند.

مقدم کیا از سراسری بودن طرح ملی تلاوت خبر داد و افزود:طرح ملی تلاوت تا کنون در 15 استان توسط ستادهای مردمی برگزار می شود واز 15 مرداد ماه ثبت نام سراسری برای نوجوانان دختر وپسر آغاز می گردد.

وی طریقه ثبت نام را از طریق موسسات مجری در استان ها و یا از طریق سایت www.mellitelavat.irاعلام کرد.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت از برگزاری مسابقات شوق تلاوت خبر داد و تصریح کرد:قرآن آموزانی که در قالب طرح ملی تلاوت قرار می گیرند بعد از یک سال طبق سبک فرا گرفته در مسابقات استانی شرکت کرده ودر صورت برگزیده شدن در مسابقات نفرات برتر از سفرهای تفریحی بهره مند می شوند و این مسابقات تا مرحله نهایی ادامه دارد که مرحله فینال در رشته و سبکهای مختلف در کربلای معلی برگزار می گردد.

وی نتیجه خوبی که از این طرح به دست آمده را در دو مطلب عنوان کرد و گفت:خروجی طرح ملی تلاوت برگزیده شدن نفرات مستعد در فینال برای اعزام به کشورهایی مانند عراق و سوریه و لبنان در قالب اجرای برنامه های کرسی تلاوت و مهمتر از آن تخلق یافتن قرآن آموزان به اخلاق قرآنی و معارف اهل بیت (ع) است.

مقدم کیا از حضور بیش از20هزار نفراز ابتدا تا کنون خبردادو اظهارکرد:از بین افراد انتخابی 4000 نفر در این طرح قرار گرفته اند.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در پایان از همراهی آستان قدس رضوی با طرح ملی تلاوت خبرداد و گفت: از این لحظه به بعد طرح به نام طرح ملی تلاوت شباب الرضا تغییر نام پیدا می کند و در 31 استان به یاری خدا برگزار خواهد شد.

به گزارش موج، طرح ملی تلاوت در کشور عراق به کمک مسئوولان حرم حضرت ابالفضل (ع) چندسالی است به نام امیر القراء در حال برگزاری است و امسال در دو کشور سوریه و لبنان نیز استارت می خورد.