200 خبرنگار با قطار گردشگری ، گیلان‌گردی کردند


200 خبرنگار با قطار گردشگری ، گیلان‌گردی کردند

رشت - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمال 2  از سفر یک روزه 200 خبرنگار با قطار گردشگری گیلان به این استان خبر داد.

علی خدایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت فرار سیدن روز خبرنگار با دعوت شرکت راه آهن ، ۲۰۰ نفر از خبرنگاران رسانه های مختلف تهران برای گردشگری یک روزه با قطار وارد گیلان شدند.

به گزارش ایرنا، قطار گردشگری گیلان به عنوان تور یک روزه ریل گردی از تهران حرکت می‌کند و از روی پل‌ها، کنار بناها و داخل تونل‌هایی که مهم هستند، با سرعت کمتر عبور می‌کند تا گردشگران بتوانند عکس‌ها و فیلم‌های مود علاقه خود را تهیه کنند. قطار در ایستگاه سراوان متوقف می‌شود و بعد از آن، مسافران با اتوبوس از موزه میراث روستایی گیلان بازدید می‌کنند و سپس با اتوبوس به سمت مجموعه شاه عباسی حرکت کرده و ضمن بازدید از این مجموعه، استراحتی نیز آنجا دارند. بعد از آن گردشگران سوار قطار می‌شوند و در ایستگاه منجیل متوقف و پیاده و در نهایت از دریاچه و بازارچه منجیل بازدید می‌کنند و به تهران باز می‌گردند.

راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.
راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی ؛ راه آهن رشت- قزوین از شاهکارهای مهندسی و زیباترین مسیر ریلی کشور است .

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان