مقاومت به صرفه ترین راه مقابله است


  مقاومت به صرفه ترین راه مقابله است

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه مقرون به صرفه‌ترین راه در مقابله با دشمن مقاومت است، گفت: ما امروز مقتدر ایستاده‌ایم چون مقابل زورگویی‌های آمریکا دست تسلیم بالا نبردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام «عباس محمدحسنی» در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی منطقه جنوب شرق و پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش درباره الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب، گفت: ملت ایران در گام نخست انقلاب حیرت جهانیان را برانگیخت، در دنیا نظیر ملت ایران وجود ندارد که ۴۰ سال مداوم و مستمر پای ارزش های خود مثل روزهای نخستین انقلاب بهرغم همه مشکلات بایستند. امروز به دلیل فشار استکبار علیه مردم انقلابی ایران مشکلات زیادی همچون گرانی، تورم، ازدواج و اشتغال به وجود آمده است اما مردم ایران در طول ۴۰ سال اخیر از تمام گردنه‌ها با موفقیت عبور کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ما کاری خواهیم کرد که جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را نبیند، تصریح کرد: برخلاف میل استکبار، ملت ایران ۴۰ سالگی انقلاب خود را باشکوه تر از سال‌های قبل، باوجود همه فشارها جشن گرفت و پیام آن این بود که ما حتی با مشکلات بر روی ارزش‌های خود ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه دشمنان در گام نخست انقلاب علی‌رغم همه نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نتوانستند هیچ غلطی کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان طبعاً در پی آن هستند که نگذارند ما گام دوم را قوی‌تر و درست‌تر برداریم بنابراین برای اینکه بتوانیم بسیاری از مشکلات را در گام دوم برطرف و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم باید الزاماتی را رعایت کنیم.

وی «خدعه گیر نشدن» را یکی از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب برشمرد و ادامه داد: باید مراقبت کنیم که فریب دشمن را نخوریم و فرماندهی معظم کل قوا نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند. مگر بنا نبود بدعهدی آمریکایی‌ها را اروپایی‌ها جبران کنند؟ اما متاسفانه می‌بینیم آنها همان راهی را طی می‌کنند که آمریکایی‌ها انتظار داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اذعان کرد: ما باید در گام دوم انقلاب هوش و حواس خود را جمع کنیم که از روزنه غفلت نظامی و از طریق دیپلماسی مکارانه گزیده نشویم چون گرگ هیچ‌گاه میش نخواهد شد بنابراین آمریکا گرگ درنده است و تغییر ماهیت نمی‌دهد.

حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با ما رو رواست نیستند، گفت: ما باید خودمان به فکر خود باشیم و همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند درمان درد کشور نگاه به درون است و اگر این تدبیر مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد درون‌زا مدنظر قرار بگیرد، موفق خواهیم شد.

وی یادآور شد: ما در حوزه نظامی‌گری چشم از بیرون برداشتیم و به ظرفیت‌های داخلی پرداخیتم و امروز از این بعد نه تنها درمنطقه بلکه در فرامنطقه هم حرف داریم. ما باید در حوزه اقتصادی نیز نگاه به درون داشته باشیم و ظرفیت‌های گسترده خود را فعال کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به توانمندی های نظامی کشور خاطرنشان کرد: دشمن شیفته حمله به ما است اما توان آن را ندارد چون ما به نقطه بازدارندگی رسیدیم.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه وظیفه دینی، شرع و عقلی ما در برابر فشارهای حداکثری آمریکا، مقاومت حداکثری است، گفت: تنها راه حفظ عزت فردی و اجتماعی انسان‌ها در مقاومت در برابر دشمن است.

وی با اشاره به سفارشات ائمه اظهار (ع) و آموزه‌های دینی اسلام مبنی بر مقاومت در برابر دشمن، اظهار کرد: برای عزیز بودن و عزیز ماندن هیچ‌ راهی جز مقاومت وجود ندارد و هر راهی غیر از مقاومت ممکن است آرامش و آسایش مدت‌دار بیاورد اما ذلت نیز به همراه خواهد داشت بنابراین مومن نباید ذلت‌پذیر باشد.

حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه عقل می گوید که «حفظ عزت» و «جلوگیری از سلطه» تنها با مقاومت ممکن خواهد بود، تصریح کرد: مقرون به صرفه‌ترین راه در مقابله با دشمن مقاومت است یعنی هزینه مقاومت همیشه از هزینه سازش کمتر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سازش نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت: امروز صدام، قذافی و برخی‌ها که با آمریکا سازش کردند در کجای نقشه سیاست ایستاده‌اند؟ ما امروز مقتدر ایستاده‌ایم چون مقابل زورگویی‌های آمریکا دست تسلیم بالا نبردیم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج