مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: خبرگزاری جمهوری اسلامی باسابقه ترین و حرفه‌ای ترین رسانه است


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: خبرگزاری جمهوری اسلامی باسابقه ترین و حرفه‌ای ترین رسانه است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایرنا به عنوان ریشه‌دارترین و حرفه‌ای‌ترین رسانه ملی همواره فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه داخلی و خارجی داشته است.

مهرداد جهاندیده روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با خبرنگاران و کارکنان این مرکز با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به سابقه طولانی و بهرهگیری از نیروهای توانمند، متخصص و باتجربه تاکنون نشان داده که امین‌ترین و دقیق‌ترین رسانه است و همواره موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی جایگاه والایی در جامعه دارد زیرا زبان گویای نظام و دولت و رابط میان مردم و مسئولان و همچنین انتقال دهنده مشکلات و مسائل مردم به نظام و سیستم اداری و مدیریتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارتباط نزدیک این اداره با رسانه‌ها گفت: این اداره با ۱۰ دستگاه زیر مجموعه و ۱۸ نوع خدمت همواره با روی گشاده از خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی استقبال کرده زیرا معتقد است هدف اصحاب قلم و اندیشه کمک به مسئولان و رفع مشکلات است.

وی اشتغال را از مهمترین دغدغه‌های مسئولان نظام عنوان کرد و افزود: اقدامات ارزشمندی در حوزه اشتغال انجام شده و مورد توجه قرار دارد که طرح اشتغال پایدار از بهترین‌ آنهاست به طوری که در صورت صحیح اجرا شدن از مهاجرت روستاییان به سایر مناطق و خالی شدن روستاها جلوگیری می کند.

جهاندیده با بیان اینکه در قالب این طرح برای نخستین بار رسته‌های مختلف شغلی اولویت‌بندی شده است گفت: سیستان و بلوچستان در پرداخت تسهیلات با وجود همه مشکلات در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است به طوری که تاکنون با پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات زمینه ایجاد ۱۸ هزار شغل را فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان انتشار اخباری مبنی بر بازگشت ۵۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی استان به مرکز را تکذیب کرد و افزود: تسهیلات تخصیصی در این زمینه برگشت داده نمی‌شود بلکه روند پرداخت همچنان برای سالجاری نیز با قوت ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت کارورزی گفت: ۵۰ درصد کارورزان بنگاه‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان بعد از اتمام دوره‌های آموزشی جذب بنگاه‌ها شده اند.

جهاندیده طرح یارانه دستمزد را یکی از طرح های مهم در کشور عنوان کرد و افزود: این طرح در سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از هشت استان پایلوت کشور اجرایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه در قالب این طرح ۳۰ درصد حقوق و دستمزد کارگران توسط دولت پرداخت می شود این طرح به افزایش اشتغال در جامعه کمک قابل توجهی می‌کند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس