حیات انسان ها وابسته به قلم است


حیات انسان ها وابسته به قلم است

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حیات معنوی و اجتماعی انسان ها را وابسته به قلم دانست و گفت: حرکت خبرنگار حرکتی ارزشی و با اهمیت است زیرا با قلم خویش در جامعه روشنگری می کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در دیدار با اعضای مرکزی خانه مطبوعات استان کرمانشاه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با اشاره به تاثیر قلم، بین گذشته و حال افزود: این قلم و خامه قلم است که گذشتگان را در کنار ما قرار می دهد و هر زمانی تشنه حقیقت و حکمت باشیم از دریای پر برکت نوشته های بزرگان سیراب می شویم.

وی با اشاره به رسالت خبر و خبر رسانی تاکید کرد: امروز قلم نقشی اساسی و بی بدیل دارد، همین قلم و بیان است که دنیا را حرکت می دهد، آدم سازی می کند و تمدن سازی می کند، لذا همین قلم و اهمیت آن است که قرآن کریم به آن اشاره فرموده و در فرمایش نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) متجلی می باشد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: انسان مخلوقی است که مواهب عقل، فطرت، پاکی و ایمان در او به ودیعه نهاده شده است، لذا هنر پیامبران الهی است که به این مواهب جهت درست می دهند و حقیقت را برای او آشکار می سازند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با دعوت اهل قلم و خبرنگاران به تقوا و پارسایی گفت: گاهی خبر و گزارش می تواند جریان فرهنگی بیافریند، پس چقدر خوب و ارزشمند است که این جریان ها در راستای اهداف نظام و پاسداشت ارزش های الهی باشد.

گفتنی است قبل از سخنان امام جمعه کرمانشاه، فریدون معتمدیان رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه گزارشی از برنامه های این تشکل صنفی را ارائه کرد.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.

شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بهانه ای شد تا شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۷ مرداد را به نام «روز خبرنگار» نامگذاری کند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان