تجلیل از خبرنگاران و عکاسان فعال قم


تجلیل از خبرنگاران و عکاسان فعال قم

قم - ایرنا - همزمان با روز خبرنگار طی آیینی با حضور مسئولان در مجتمع فرهنگی تفریحی غدیر سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم در بخش کهک جمعی از خبرنگاران و عکاسان برتر و فعال این استان تجلیل شدند.

در این آیین که عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سرهنگ احمد بیطرفان جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب (ع) حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی خدمات قشر فرهیخته و پرتلاش خبرنگار ارج نهاده شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب (ع) در این آیین با بیان اینکه خبرنگاران همواره در مسیر اعتلای ارزش های اسلامی و رهبری گام های موثر و مفید بر می دارند، اظهار داشت: خداوند همه چیز را سامان داده و برای هر کس مسئولیت و وظیفه ای را مشخص کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران آن را برای فعالان این عرصه یک فرصت طلایی برای خدمت عنوان کرد، و گفت: خداوند بواسطه همین فرصت که در اختیار خبرنگاران قرار داده از آنها در خصوص مسئولیت و ماموریت خود سئوال می کند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید گوش به فرمان رهبری و ولایت فقیه باشند،‌ گفت: خبرنگاری در پیشگاه خداوند سربلند است که بتواند درست قلم بزند و بنویسید.
نماینده ولی فقیه در سپاه قم بیان داشت: ما معتقدیم که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است، و خبرنگاران باید در اشاعه این فرهنگ گام های موثری را بردارند.
در پایان این آیین چند تن از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و نشریه های قم از جمله سید محمد ابراهیم جنابان و محسن آقاگلی خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم مورد تجلیل قرار گرفتند.
۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر