ضرغامی: رسانه‌ها صداقت را بر مصلحت ترجیح دهند


ضرغامی: رسانه‌ها صداقت را بر مصلحت ترجیح دهند

قم - ایرنا - عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: رسانه‌های کشور باید صداقت را بر مصلحت ترجیح دهند و به‌طور صادقانه واقعیت‌ها را انعکاس دهند.

عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه قم در مجتمع فرهنگی تفریحی غدیر سپاه علی بن ابیطالب (ع) در بخش کهک قم، اظهار داشت: خبرنگاران به‌عنوان اصحاب رسانه که مسئولیت آگاهی‌بخش جامعه را بر عهده‌دارند، باید در امر خبررسانی بیش‌ازپیش فعال باشند.

وی بیان کرد: خبرنگاران باید خبر را درست و صادقانه منتشر کنند تا در جامعه تاثیرگذار باشد.

ضرغامی بابیان اینکه برخی مواقع پیامی که از طرف یک رسانه به مخاطب منتقل شود، موفقیت‌آمیز نیست، گفت: یک پیام زمانی موفق است که وقتی از طرف فرستنده به گیرنده ارسال می‌شود، به تغییر و تحول در رفتار او منجر شود.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ای شجاعت نداشته باشد مرده است و اصلا رسانه نیست، چراکه در چنین رسانه‌ای، بودونبود یک خبرنگار تفاوتی ندارد.

ضرغامی همچنین با تبیین مفهوم شجاعت رسانه‌ای اظهار داشت: شجاعت واقعی این نیست که یک شخص جلوی یک آدم صاحب قدرت و ثروت بایستد، و تحت تاثیر برخی جوسازی‌ها قرار بگیرد،‌ بلکه بیان واقعیت‌هاست، ازاین‌رو یک خبرنگار شجاع نیز کسی است که واقعیت‌ها را بگوید.

وی در ادامه گفت: در جریان حادثه کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان که به شهادت خبرنگار و چند تن از دیپلمات‌های ارشد نظام اسلامی منجر شد عده‌ای واقعا مظلومانه به شهادت رسیدند، ولی کمتر در رسانه‌ها از آن‌ها یادی می‌شود.

در پایان این آیین چند تن از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌ها و نشریه‌های قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد