خبرنگاری با زندگیم عجین شده است


خبرنگاری با زندگیم عجین شده است

یزد - ایرنا - خبرنگار پیشکسوت ابرکوهی که حدود 40 سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارد، گفت: با گذشت حدود چهار دهه از فعالیت در حرفه خبرنگاری، پرداختن به این حرفه از حد یک شغل برای من فراتر رفته و با زندگی من عجین شده است.

ابوالفضل کارگر ابرقوئی برادر تنها شهید خبرنگار شهرستان ابرکوه که یکی از اتاق‌های خانه‌اش را به فعالیت حرفه‌ای خود اختصاص داده و بیش از ۲ دهه نیز سابقه همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی را در سوابق حرفه ای خود دارد، به مناسبت روز خبرنگار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت خبری را از سال ۱۳۵۹ بعنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی که روزنامه نوپای انقلاب بود، آغازکردم که با توزیع پنج نسخه روزنامه جمهوری در سال ۵۹ آغاز شد در سال ۱۳۶۰ به ۱۲۰ نسخه افزایش یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع روزنامه که با یک موتور گازی در آن زمان در فصل سرما و گرما انجام می شد، کار خبری را که بیشتر خبرها حوزه ایثار وشهادت مانند اعزام به جبهه، کمک به جبهه ها، تشیع پیکر پاک شهدا و .... بود تهیه وساعت‌ها برای ارسال آن در صف مراجعان شرکت مخابرات می ایستادم تا نوبتم شود و به موقع اخبار را برای تهران ارسال کنم.

این خبرنگار بیان کرد: کار خبر رسانی آنقدر برایم اهمیت داشت و جدی بود که از بعضی مسافرت‌ها و امور تفریحی با خانواده ام صرف نظر می کردم.

کارگر اضافه کرد: در سال‌های ۶۰ تا ۶۴ برادرم ، شهید علی اکبرکارگر بردادرم نیز به عنوان خبرنگار و توزیع کننده روزنامه جمهوری اسلامی با من همکاری ویژه‌ای داشت تا اینکه در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ بهدرجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۶۳ به عنوان نماینده و خبرنگار روزنامه اطلاعات فعالیت خود را در شهرستان ابرکوه ادامه دادم و از اواخر سال ۱۳۶۶ به عنوان خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) فعالیت گسترده خبری خود را در این رسانه ملی آغاز کردم که این همکاری تا سال ۹۶ به مدت ۳۰ سال تداوم داشت و هنوز هم گاهی مطالبی در اختیار این رسانه پرسابقه کشور قرار می دهم.

کارگر یادآورشد: در سال ۱۳۶۷ هم به عنوان خبرنگار صدا و سیمای مرکز یزد به جبهه اعزام شدم و اخباری از حضور رزمندگان تیپ الغدیر یزد در جبهه ها را که در موقعیت شهید موحدین ، گتوند و منطقه غرب کشور شاخ شمیران مستقر بودند، ثبت و منتشر کردم.

این خبرنگار با گرامیداشت یاد خاطره شهید صارمی خبرنگار شهید ایرنا و دیگر شهدای عرصه خبر ، تصریح کرد: هم اکنون هم در منزل شخصی با عشق وعلاقه به کار خبری در رسانه های مختلف از جمله شورای تحریریه دو هفته نامه ۱۵ دی ابرکوه که به افتخار سفر مقام معظم رهبری در ۱۵ دی ۱۳۸۶ به ابرکوه، به این عنوان نام گذاری شده فعالیت دارم.

سیدمهدی میر افضلی، احمد اخلاص، احمد اخباریه، ناصر دادرس، حمید دانشجو، سیدجلیل ساداتی و علی اکبر کارگر ابرقویی از شهدای استان یزد هستند که در رسانه فعالیت می کردند.

استان یزد در مجموع سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرده که ۲۰ نفر از آنها در زمره خبرنگاران و عکاسان شهید محسوب می شوند .

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد