مهریه زیاد خوشبختی نمی آورد


مهریه زیاد خوشبختی نمی آورد

حجت الاسلام منصور رمضانخانی روز پنجشنبه در کارگاهی به مناسبت هفته ازدواج در کرج افزود: مهریه سنگین نه تنها عامل خوشبختی نیست، بلکه امروزه به بهانه ای برای جدا شدن افراد از زندگی مشترک تبدیل شده است.
وی با بیان ایکه دوستی های پیش از ازدواج مضر است، ادامه داد: این دوستی ها برای آنان که قصد ازدواج دارند بدگمانی می آورد و در نهایت تشکیل زندیگ با چنین شیوه ای پایدار نمی ماند.
کارشناس و مشاور ازدواج و خانواده تصریح کرد: مراعات حدود محرم و نامحرم، دقت در گفتار و رفتار، تحقیق از اقوام، همسایگان و همکاران از جمله راهکارهای مناسب برای شناخت گزینه مورد نظر برای ازدواج است.
حجت الاسم رمضانخانی افزود: به طور حتم در مسیر ازدواج به خصوص در ابتدای آشنایی باید از مشاوره های کارشناسان خانواده بهره گرفت تا ازدواجی مناسب و همراه با خوشبختی صورت گیرد.
وی ادامه داد: ازدواج امر مقدس و آرامشبخشی است و باید با برنامه ریزی، دقت زیاد و توجه به معیارهای صحیح فرهنگی انجام شود.
وی متناسب با یکدیگر بودن در زمینه های مختلف را از جمله معیارهای کلی ازدواج دانست و اضافه کرد: این موضوع باید با مهارت و شناخت صحیح باشد تا به نتیجه مطلوب منجر شود.
این کارگاه آموزشی با حضور افزون بر ۶۰ شرکت کننده از کارشناسان ازدواج و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات پایگاه قهرمانی مجموعه ورزشی شریعتی کرج برگزار شد.
یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سال دوم هجری قمری به نام «روز ازدواج» و اول تا هفتم ذی‌الحجه به عنوان «هفته ازدواج» نامگذاری شده که امسال هفته یادشده مصادف با ۱۲ تا ۱۸ مردادماه جاری است.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری