اجرای طرح سایه بان در مزارع حداقل 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کند


اجرای طرح سایه بان در مزارع حداقل 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کند

شیراز-ایرنا- اجرای طرح سایه بان در مزارع و باغ های فضای باز بنابه گفته مسئولان مربوط حداقل 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد کرد.

احداث این طرح در باغ های میوه برای جلوگیری از مخاطرات بخش کشاورزی و حوادث غیر مترقبه است.

طرح سایه بان با هدف اهمیت و پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه در باغ های میوه از جمله تگرگ، سرمازدگی، آفتاب سوختگی اجرا می شود.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فسا گفت: در این روش با استفاده از پوشش های خاصی مانند: سایه اندازها، توری های ضد تگرگ، توری های ضد حشرات و پوشش های بادشکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می شود.

امین امینی پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق وکاهش مصرف آب و جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ مجوز احداث سایبان بامساحت ۳۰ هکتار درشهرستان فسا صادرشده است گفت: ایجاد سایبان یک نوع شیوه نوین درامرکشاورزی است و در شهرستان فسا،این طرح در دستور کار قرارگرفته است.

امینی اضافه کرد: توری محافظ معمولاً از جنس پلی اتیلن ساخته شده که درباغ ها اکثرا از پوشش ۶۰ درصداستفاده می شود.

به گفته وی مجوز احداث سایبان را جهادکشاورزی صادر می‌کند و به منظور تشویق و ترغیب باغداران تسهیلات کم بهره نیز در نظر گرفته شده است.

شهرستان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳/ ۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی