در مورد لیفت بازو یا براکیوپلاستی چه می دانید؟ آیا این روش زیبایی دارای خطر و عارضه است؟ اگر بازوهای تان بیشتر شبیه به بال های خفاش باشند و هیچ ورزشی بر روی آنها تأثیری نداشته باشد، لیفت بازو یا براکیوپلاستی – عمل جراحی پلاستیک بازوان- ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد. این روش اغلب تنها راهی است که پوست شل و سست در منطقه تریسیپس را سفت تر و صاف تر نشان خواهد داد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام در مورد لیفت بازو یا براکیوپلاستی صحبت خواهیم کرد. اگر چه رعایت یک رژیم غذایی سالم توصیه خوبی برای این است، اما تاثیر کمتری بر روی بهبود سستی پوست دارد. به همین ترتیب، اگر شما در حال ورزش کردن هستید تا پوست شل خودتان را سفت کنید یا ساعت ها تمرین قلبی را انجام دهید، وزنه های تریسیپس و بلند کردن وزنه ها، این پوست شل را تغییر نمی دهد.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

به علت کاهش سریع وزن، پوست سست بر روی بازو ها بوجود می آید. این نیز معمولا توسط بالا رفتن طبیعی سن ایجاد می شود. خوشبختانه، اگر چربی بر روی بازوی خود یا پوست شل بر روی بازو داشته باشید، روزهایی که لباس های جذب می پوشیدید و برای بدنتان بسیار مناسب بود از بین نرفته و فراموش نمی شوند. ما با دو جراح متخصص پلاستیک -جراح پلاستیک و زیبایی بر پایه نیویورک، دکتر جیمز لندور گروسمن و فورت ورث، جراح پلاستیک و ترمیم جراحی TX- دکتر جاناتان هاستین، در مورد تکنیک ها و روش های اصلی برای از بین بردن آویزانی پوست در ناحیه بازوها صحبت کردیم.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

تکراری است، اما درست است: یوگا، انجیر، پیلاتس و عضلات دو سر پیچشی همگی در دنیا نمی توانند مقابل زمان یا علیه DNAتان مبارزه کنند، به ویژه اگر شما پوست اضافی در پشت بازوهای بالایی خود داشته باشید. لیفت بازو که همچنین تحت عنوان براکیوپلاستی خوانده می شود، اغلب بر روی افرادی که پوست آویزان یا چربی آویزان و شل ناشی از کاهش وزن شدید و یا پیری طبیعی دارند، انجام می شود. جراحی لیفت بازو می تواند پوست اضافی را از بین ببرد و بازوهایتان را سفت تر و محکم تر می کند. لیفت بازو اغلب با لیپوساکشن (چربی تراشی) برای حذف چربی اضافی ترکیب می شوند.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی – بازوهایی سست پس از کاهش وزن زیاد

دکتر گراسمن به ما می گوید که بدون توجه به اینکه چقدر توانسته اید به رژیم غذایی سالم تان عمل کرده یا اینکه چند بار لیفت بازو و یا کشش پیچی بازو را انجام داده اید؛ فقط قرار نیست که پوستی با سستی زیاد را سفت کنید.

او می گوید: “هنگامی که پوست شل شده باشد، سست است.” به همین سادگی. این به طورخاص در مواردی رخ می دهد که فرد مقدار زیادی از وزن خودرا از دست داده باشد که باعث می شود پوست نه تنها بر روی بازوها، بلکه در مناطق مختلف بدن نیز سست شود.

متاسفانه، مطالعات نشان می دهد که کاهش چشمگیر وزن، می تواند آسیب جبران ناپذیری به کلاژن و الاستین در پوست بزند. پوست یک عضو سازگار است؛ با جمع آوری رسوبات چربی که با افزایش وزن اتفاق می افتد، پوست مجبور به کشش می شود. این بدان معنی است که پس از کاهش وزن، پوست به سادگی ظرفیت انقباض را به حالت قبل ، سفت و انعطاف پذیر خود را ندارد.

حداقل 30 درصد از بیماران که کاهش وزن بیش از حد داده اند، به دنبال عمل های جراحی پلاستیک برای کمک به آنها در رفع مسائل پوستی بعدی خواهند بود. در بسیاری از موارد، بیماران تحت عمل جراحی بدنی قرار گرفته که شامل تعدادی از روش های متوالی در طول زمان– بالا زدگی شکم، پایین تر بودن لیفت بدن، لیفت ران، لیفت پستان و لیفت بازو یا براکیوپلاستی – می شود.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

روش های بدون جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی

اگر درمان لیزری که ممکن است یک راه حل باشد را در نظر دارید، دوباره فکر کنید؛ زیرا معمولا درمان لیزری هم کار نمی کند. دکتر گراسمن می گوید: “شما نیاز به مقدار قابل توجهی از انرژی برای کاهش پوست دارید، در غیر این صورت به عنوان تغییر ماهیت دادن پروتئین در پوست شناخته خواهد شد.” ” به سادگی لیزر این عمل را در سطحی امن انجام نمی دهد.”

دکتر هاستین برای بیماران با شل بودن خفیف پوستی، عمل “بادی تایت” را توصیه می کند که یک دستگاه لیپوساکشن (چربی تراشی) با استفاده از فرکانس رادیویی است. او می گوید: “اگرچه پوست به اندازه ی قبلی یا یک لیفت بازوی محدود شده سفت نمی شود اما مزیت این تکنیک این است که شما می توانید بدون هیچ گونه زخم ظاهری بهبودی یابید.”

در برخی موارد، درمان های غیر تهاجمی می تواند برای دستیابی به نتایج بهتر ترکیب شود. دکتر گراسمن می گوید: “میکروندلینگ و فرکانس رادیویی همراه هم، ممکن است بتواند در برخی از بیماران بافت و کلاژن را بازسازی کند.” “با این حال، اکثر افرادی که وزن زیادی را از دست داده اند، نتایجی به دست نخواهند آورد. مقدار پوست آنقدر زیاد است که این روش به طور موثر نمی تواند پاسخ دهد. ”

لیپوساکشن که یک تکنیک تهاجمی حداقلی است، گاهی اوقات می تواند در افرادی که فقط دارای چربی های رسوب کرده کوچک و دارای پوست الاستیک کافی برای آن باشند تا چربی را از بین ببرند، مناسب باشد. لیپوساکشن نیز ممکن است در ترکیب با یک عمل جراحی استفاده شود. اما اگر بیش از حد پوست یا بال خفاشی دارید، لیپوساکشن به تنهایی نمی تواند کمک نمی کند.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

هنگامی که با هیچ گزینه موثر دیگری ندارید، می توانید به درمان از طریق جراحی بپردازید و متحمل لیفت بازو شوید که همچنین به عنوان لیفت بازو یا براکیوپلاستی نیز شناخته می شود. به گفته انجمن آمریکایی جراحی پلاستیک زیبایی (ASAPS)، در طول دو دهه گذشته عمل جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی بیش از 900 درصد افزایش یافته است. 25907 عمل در سال 2015 انجام شد.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی دو نوع اصلی دارد» لیفت بازو یا براکیوپلاستی استاندارد و لیفت بازو یا براکیوپلاستی محدود برش. دکتر برومز می گوید: در یک لیفت بازو یا براکیوپلاستی استاندارد، “برشی در امتداد قسمت فوقانی بازوی که شیار دو سری بازو نام داشته و در جایی که از آرنج شروع شده و به ناحیه ی زیر بغل ختم می شود، داده می شود.” این روش مناسب افرادی است که پوست آویزان بیش از حدی از زیر آرنج تا زیر بغل دارند، است.

دکتر گرستمن می گوید: “پوست و چربی بیش از حد، همراه هم برطرف می شوند و پوست به راحتی برای ایجاد بهترین شکل بازیابی می شود.” در بازوی شما یک زخم طولانی باقی خواهد ماند؛ هرچند جراحان نهایت تلاششان را خواهند کرد تا آن را در ناحیه غیر قابل دیدن قرار دهند.

بر خلاف سایر جراحی ها، این زخم ها می توانند مدت کمی طولانی تری را برای بهبود و ناپدید شدن بگیرند و باید انتظار داشته باشید که زخم همیشه تا حدودی قابل مشاهده باشد.

تجربه دکتر هیستین می گوید: این تصمیم توسط بیمار سبک و سنگین کرده می شود که معمولا هم مایل به انجام آن هستند. او می گوید: “چون زخم لیفت بازوی کامل قابل مشاهده است، بیشتر بیماران دچار یک زخم قابل مشاهده هستند اما می توانند لباس هایی که می خواهند بپوشند. اما قادر نخواهند بود که لباس های جذبی که بازو به آستین می چسبد، بپوشند.” مورد دوم، لیفت بازو یا براکیوپلاستی برش محدود، مناسب کسانی است که فقط پوست بیش از حدی در نزدیکی زیر بغل خود دارند.

دکتر برستن توضیح می دهد: “برش ها فقط در ناحیه زیر بغل داده می شوند و بخشی از پوست برداشته شده تا پوست بازو را سفت کند.”در روش دوم، زخم های کمتری قابل مشاهده است، اما این روش ممکن است برای رسیدن به اهداف بیمار مناسب نباشد. پس از کاهش وزن بسیار زیاد، بیماران همچنین می توانند با پوست اضافی که در قفسه سینه یا پشت سر بوجود می آید، مواجه شوند. جراحان می توانند از یک روش سومی به نام لیفت بازو یا براکیوپلاستی پیشرفته برای رسیدگی به این مسئله استفاده کنند.

در چنین مواردی برش دادن پوست از بغل تا آنسوی بدن فوقانی به منظور حذف پوست یا چربی بخشی از سینه یا پشت هر دو طرف آن، ادامه داده می شود. در این نوع جراحی، می توانید انتظار یک زخم از آرنج تا بغل و بخشی از قفسه سینه را داشته باشید. به طور کلی، روش جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی انتخاب شده به کیفیت پوست شما میزان پوست و چربی را که باید از بین برد، بستگی دارد. خبر خوب این است که تا زمانی که وزن تان حفظ شود، نتایج چندین سال قوام خواهد داشت.

تمام انواع لیفت بازو یا براکیوپلاستی را می توان به تنهایی انجام داد؛ همچنین اغلب با روش های دیگر همراه می شود. به عنوان مثال، بعضی از بیماران یک لیفت بازو و یک لیفت ران را در یک زمان انجام می دهند.

بیشتر بدانید: لیفت پیشانی چیست؟

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

آیا لیفت بازو یا براکیوپلاستی برای من مناسب است؟

لیفت بازو یا براکیوپلاستی ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد اگر:

بازوی شما مقدار پوست بیش از حد دارد، مهم نیست چقدر شما کار می کنید یا رژیم غذایی دارید. پیری، وراثت، و یا تغییر در وزن شما همه می توانند به بروز اصطلاحا “بال خفاشی شدن” کمک کند. ورزش و رژیم غذایی نمی تواند این منطقه را سفت کنید، حتی اگر شما در قسمت های دیگر بدن خود باریک اندام باشید. وزن شما پایدار است اگر نزدیک یا دقیقا در وزن نرمال خود قرار دارید و یا می توانید خود را در این وزن نگه دارید، نتایجی بهتر و طولانی مدت از عمل جراحی لیفت بازو خواهید دید. شما در سلامت خوبی هستید شرایط بهداشتی مانند بیماری قلبی، دیابت یا چاقی ممکن است روند بهبودی شما را کاهش دهد یا خطر بروز عوارض را افزایش دهد. برای اطمینان از اینکه یک داوطلب خوب قبل از عمل جراحی لیفت بازو هستید یا خیر، با دکتر خود صحبت کنید. شما سیگار نمی کشید: سیگار کشیدن می تواند سرعت توانایی بازیابی بدن شما را پس از جراحی کاهش دهد. اگر سیگار می کشید، ممکن است دکتر این جراحی را به مدت حداقل شش هفته پس از ترک سیگار، به تعویق می اندازد.

در چه سنی میتوان لیفت بازو یا براکیوپلاستی انجام داد؟

اکثریت قریب به اتفاق بیماران، زنان هستند. محدوده سنی بیماران بین 47 الی 52 سال است. جالب است بدانید اکثر بیماران براویوپلاستی افرادی نیستند که کاهش شدید داده اند. بیشتر افرادی هستند که ظاهر بازو های شل خود را دوست ندارند و دیگر احساس خوبی در پوشیدن لباس های بدون آستین ندارند.

هزینه جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی

ASAPS گزارش می دهد که میانگین هزینه جراحان در سطح ملی 4424 دلار است. با این حال این تنها هزینه پایه است و هزینه های مربوط به امکانات جراحی، بیهوشی، آزمایشات پزشکی، نسخه های آماده سازی، پوشاک جراحی یا سایر هزینه های متفاوتی را که مربوط به جراحی است را شامل نمی شود. این هزینه های اضافی بسته به هر جراح متفاوت است. هزینه ها نسبت به موقعیت جغرافیایی تان فرق دارد.

لیفت بازو به عنوان یک روش زیبایی شناخته می شود، بنابراین اکثر شرکت های بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهند. جراح پلاستیک شما ممکن است قادر به ارائه یک طرح پرداخت مالی باشد و امکان پرداخت قسطی را به شما بدهد.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

در طول جراحی لیفت بازو چه اتفاقی می افتد؟

لیفت بازو معمولا به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود. بسته به برنامه درمان شما، می توانید انتظار داشته باشید که عمل جراحی تقریبا دو ساعت طول بکشد. هنگامی که شما تحت بیهوشی عمومی (کاملا خوابیده) قرار گرفته اید، پزشک شما داخل یا پشت بازو را برش می دهد.

پس از اینکه جراح شکاف را ایجاد کرد، بافت و چربی اضافی بازوی شما را، اغلب از طریق چربی تراشی یا لیپوساکشن خارج می کند. سپس، پوست اضافه را بریده و شکاف باز شده را بخیه می کند. پس از به هوش آمدن باید یک روز در بیمارستان بستری باشید و سپس مرخص می شوید.

آنچه در جراحی لیفت بازو انتظار می رود

دکتر گراسمن می گوید: “تا جایی که من نگران هستم، یک لیفت بازو یا براکیوپلاستی یک روش نسبتا ساده و بی پرده است تا زمانی که کسی آناتومی را خوب بداند.” به طور کلی، جراحی درهر جایی یک تا سه ساعت طول می کشد. اگر چه دوباره، “آن بستگی به سطح آموزش و تخصص جراحی که شما انتخاب می کنید، دارد. گاهی اوقات حتی ساده ترین روش ها برای یکی از آن ها سخت ترین کار ممکن است.”

عواقب و عوارض جانبی لیفت بازو یا براکیوپلاستی

یک مطالعه منتشر شده در مجله زیبایی شناخته شده که به بررسی 2294 بیمار تحت عمل جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی پرداخته می شود، نشان می دهد که میزان عوارض جانبی آن 3/4 درصد است. این تنها عوارض جزئی -عفونت و هماتوم (انباشت خون یا مایع زیر پوستی که ممکن است نیاز به حذف داشته باشد)- بود. مطالعه دیگری که در 123 بیمار انجام شد، میزان عوارض مشابه را 4/1٪ نشان داد.

ASAPS عوارض بالقوه زیر را ذکر می کند:

واکنش جانبی نسبت به بیهوشی هماتوم عفونت و خونریزی تغییر در لامسه برش دادن واکنش های آلرژیک آسیب به ساختار های زیرین نتایج نامطلوب که ممکن است نیاز به عمل های اضافی داشته باشد

لیفت بازو یا براکیوپلاستی یک روش رایج و ایمن محسوب می شود که در آن عوارض عمده بسیار نادر است. همانطور که در هر روش، توصیه می شود که به دقت به دستورالعمل های قبل و بعد از جراح پلاستیک خود توجه داشته باشید، زیرا این امر به طرز چشمگیری خطر و عوارض را کاهش می دهد. خطرات توام آن، مانند تورم، کبودی، عفونت، یا ایجاد مایع، شبیه به بسیاری از جراحی ها است. اگر علائم تان جدی تر می شود، مطمئن شوید که با پزشک خود صحبت می کنید.

ممکن است تغییراتی در لامسه پوست در نزدیکی شکاف یا برش احساس کنید؛ که این نشان دهنده این است که سرعت بهبودی به همان اندازه که انتظار می رود، نبوده است. حتی گاهی ممکن است احساس کنید که جای زخم جراحی کمی باز شده است که البته عادی است. این ناحیه، یک مکان حساس برای جراحی است زیرا هم اندامی از بدن است که زیاد حرکت می کند و هم اینکه زیاد عرق می کند. زخم در این ناحیه کمی دیرتر خوب می شود ولی با مراقبت از ناحیه برش، می توانید سرعت بهبودی را افزایش دهید.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

بهبودی و بازیابی لیفت بازو یا براکیوپلاستی

از آنجا که محدوده حرکت شما محدود خواهد شد، دوره نقاهت اولیه یک لیفت بازو می تواند چندین هفته طول بکشد. اگر مشغول به کار هستید، حداقل دو هفته از کار مرخصی بگیرید. در این زمان نمی توانید بازو های خود را تا بالای شانه های خود بالا بیاورید و پزشک نیز ممکن است شما را به مدت حداقل دو هفته از رانندگی منع کند.

اگر کار شما جزو مشاغل سخت است یا شامل بلند کردن اجسام می باشد، انتظار می رود سه یا چهار هفته برای بهبودی از کار خود مرخصی بگیرید. زخم های زیر دست شما چهار تا هشت هفته طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد، بنابراین بهتر است ورزش هایی که به این ناحیه فشار وارد می کند نکنید. به طور کلی حدود چهار تا شش هفته قبل از اینکه بیماران احساس 100٪ نرمالی کنند طول می کشد.

در مدت بهبودی، مهم است که از بازوان خود محافظت کنید و بافت اطراف زخم هایتان را ضدعفونی کنید. پزشک تان احتمالا به شما استفاده از باند ACE را پیشنهاد می دهد تا از تورم جلوگیری کنید و حرکت را محدود کند. شما همچنین ممکن است لوله های کوچکی به نام آبگذر جراحی نزدیک شکاف های خود داشته باشید، که برای کمک به هر گونه تخلیه مایعات زیر پوستی قرار داده می شود تا بهبود لیفت بازو را تسریع کند. اگر نیاز به کشیدن بخیه دارید، در روز کشیدن بخیه ها، این لوله ها نیز خارج می شوند.

گرچه میزان بهبودی از لیفت بازو یا براکیوپلاستی به هر فرد بستگی دارد، دکتر گراسمن می گوید:” بهبودی بیماران من در اکثر موارد بسیار ساده است، زیرا اکثر افراد دوباره به کار روزمره خود می پردازند.” در برخی موارد، انتظار میرود که مدت زمان 1-2 هفته ای طول بکشد.

دکتر گراسمن می گوید: “اکثر بیماران من بعد از جراحی داروهای ضد درد را مصرف نمی کنند و هیچ لباس خاصی هم لازم نیست.” ” باید برای اولین تمرین ورزشی 10 تا 14 روز و همچنین فعالیت های شدیدی که بازو ها درگیر آن هستند، محدود شوند. بعد از آن شما شما مجازید به سالن بدنسازی بروید و میزان نامحدودی ورزش کنید.”

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

طول عمر نتایج لیفت بازو

عمر لیفت بازو معمولا طولانی است. تا زمانی که وزن پایدار خود را حفظ می کنید، می توانید نتایج لیفت بازوی خود را در طول زمان حفظ کنید. با جراح خود در ارتباط باقی بمانید و اگر متوجه تغییرات غیرعادی شدید، آنها را مطلع کنید.

پوست بدن به طور طبیعی با بالا رفتن سن، کشسانی خود را از دست می دهد؛ بنابراین ارتباط با پزشک می تواند در حفظ نتایج کمک کننده باشد.

لیفت بازو با چه جراحی هایی بهتر است ترکیب شود؟

لیفت های بازو معمولا با چربی تراشی یا لیپوساکشن جهت کاهش چربی زیر پوست ترکیب می شوند.اگر پوست اضافی نداشته باشید و یا بخواهید از برش پوست اجتناب کنید، ممکن است درمان های غیر جراحی پوست مانند اولتراپی، اسکینتایت یا ترمیج را نیز مد نظر قرار دهید که می تواند به خوبی برای کشیدن پوست جوابگو باشد.

لیفت بازو با نخ

این روش در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و با کمک نخ سعی در لیفت بازو می کردند. اما با گذشت زمان مشاهده شد که نتایج خوبی نداشته و عملا باعث صرف هزینه و زمان بود. اگر می خواهید بهترین نتیجه را ببینید از لیفت بازو با جراحی استفاده کنید.

لیفت بازو با لیزر

لیفت بازو با لیزر نیازی به برش و جراحی ندارد. در واقع در این روش با کمک لیپوساکشن لیزری چربی های زیر پوستی را از بین می برند و پوست را سفت تر و جمع تر می کنند. این روش نیز دارای نتایج مثبتی می باشد و در حد روش جراحی نمیتوان پوست را کشید و لیفت کرد.

چه زمانی من نتایجی از لیفت بازو می بینم؟

بعد از عمل جراحی شما سریعا باید به یک بازوی سفت شده و پوست کشیده برسید، اما اکثر افراد، نتایج واقعی را تا زمانی که کبودی و تورم کاهش می یابد، نمی بینند. این می تواند چند هفته طول بکشد.

در ادامه می توانید چند عکس از قبل و بعد لیفت بازو ببینید و تفاوت قبل و بعد از جراحی را مشاهده کنید.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟