تکمیل راه آهن و احداث بزرگراه مطالبه اصلی مردم اربیل است


تکمیل راه آهن و احداث بزرگراه مطالبه اصلی مردم اربیل است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل راه آهن و احداث بزرگراه ها در استان اردبیل در زمره مطالبات اصلی مردم این استان است.

صدیف بدری روز چهار شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از دیگر مطالبات مردم استان،تکمیل پایاب خداآفرین، رسیدگی به تامین آب آشامیدنی و تکمیل تصفیه خانه‌ها است .

وی اضافه کرد:مشکلات بیشتری در این استان به لحاظ زیر ساختی وجود دارد که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

بدری بیان کرد: نمایندگان استان در پیگیری طرح‌های اساسی استان و تامین ردیف بودجه تلاش زیادی داشته‌اند بطوریکه تامین اعتبار راه های استان ۲.۵ برابر افزایش یافته و برای احداث بزرگراه‌ها هم ردیف بودجه تعریف شده و مقرر است سالانه ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.

وی درباره تکمیل راه آهن اردبیل افزود : با تزریق اعتبارات پیش بینی شده، طرح راه آهن اردبیل تا آخر دولت دوازدهم تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح در سال ۹۴ گفت: در سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع بانک ملی برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

بدری اضافه کرد: امسال نیز چهارهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه می‌شود و تمام تلاش نمایندگان و مسئولان دولتی بر آن است که در سال آینده و قبل از پایان دوره دولت کنونی، این طرح بهره‌برداری شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز این استان برای احداث بزرگراه در مسیرهای شمالی جنوبی و شرقی غربی گفت: وضعیت جاده‌ها و بزرگراه‌های استان مطلوب نیست و پیگیری برای اجرای طرح‌های بزرگراهی در استان ادامه دارد.

وی از قرار گرفتن مسیرهای جاده‌ای مشکین شهر به اهر، اردبیل به گرمی و بیله سوار، نمین به آستارا، نیر به سراب و اردبیل به سرچم در ردیف اعتبارات بودجه‌ای سالانه احداث بزرگراه‌های کشور بر اساس تلاش‌های صورت گرفته خبر داد.

بدری وضعیت راه‌های روستایی استان را به علت کمبود اعتبارات نامطلوب خواند و افزود: برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی استان اردبیل اقدامات اساسی صورت نگرفته و اختصاص بودجه برای راه‌های روستایی در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری انجام می‌شود .

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حل نشدن معارضان محلی و عشایر ساکن در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان و پرداخت نشدن حق و حقوق آنها را از جمله مهم‌ترین مشکلات واگذاری این مجتمع بزرگ کشاورزی استان در قالب اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بر شمرد.

بدری توسعه آبیاری مکانیزه را در استان اردبیل ضروی دانست و گفت: در این مورد هم این استان عقب مانده است و تلاش می شود ابیاری مدرن و مکانیزه در استان توسعه یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شکایت مدیران از خبرنگاران افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید سعه صدر خود را درقبال نقد سازنده مطبوعات بالابرده و از شکایت خبرنگاران صرف نظر کنند.

بدری افزود: من در طول مدیریت خود از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده ام چرا که معتقدم خبرنگاران باید در نقد مدیران آزاد باشند.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی