افزایش مشارکت جوانان نیازمند ایجاد ساختار است


افزایش مشارکت جوانان نیازمند ایجاد ساختار است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین پیش شرط جوانگرایی و افزایش مشارکت جوانان را ایجاد ساختارهای جدید عنوان کرد.

عبدالمحمد زاهدی عصر چهارشنبه در نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و جوانان استان قزوین که با حضور سجاد سالک مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: ساختار آفرینی بهترین اقدام برای ساماندهی مشارکت جوانان در جامعه است که این اقدام هم اکنون درحال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه ساختار کنونی ما اجازه نمی‌دهد آن طور که می‌خواهیم از جوانان استفاده کنیم، اظهار داشت: ما باید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که ساختارها به فعالیت حداکثری جوانان منجر شوند که متاسفانه این موضوع همواره مغفول می‌ماند.

زاهدی همچنین گفت: مشکل جامعه ما این است که یک دولت سرکار می آید و ۵۰۰ هزار جوان را استخدام می‌کند و دولت بعدی نمی تواند حتی یک نفر را در این سیستم استخدام کند.

استاندار قزوین به نقش پررنگ استانداران در بکارگیری جوانان تاکید کرد و گفت: وظیفه استانداران در کشور اعلام برنامه نیست و ما وظیفه داریم که برنامه هایی مانند برنامه ششم توسعه را اجرایی کنیم.

زاهدی از نبود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در استان قزوین انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در استان زیرساخت‌های فرهنکی، اجتماعی بسیار ضعیف است و هنوز تعداد آمفی تئاترها و سالن‌های نمایشی در استان رضایت بخش نیست.

زاهدی در واکنش به انتقاد برخی جوانان در تعدد پستهای منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار داشت: برخی معتقدند که او نباید چندین پست و سمت داشته باشد، درحالی که ایشان جزو بهترین معاون‌های عمرانی و اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و کمتر کسی در استان به اندازه ایشان توانمند و مشرف به استان است.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید اقبال بیشتری برای کارآفرینان جوان قائل شد، اظهار داشت: احداث پارک علم و فناوری و مرکز و رشد و توسعه دانشگاهی برای توانمندی جوانان می تواند کارآفرینان و طرح‌های اقتصادی را عملی سازد.

زاهدی در خصوص وعده دولت برای مدیریت زنان عنوان کرد: استان قزوین به نسبت پست‌های مدیریتی موفق عمل کرده است و این استان در تصدی زنان برای پست‌های مدیریتی رتبه اول کشور را دارد که البته می تواند بیشتر تقویت شود.

این مسئول ارشد اجرایی استان به مشکلات شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: سال گذشته تلاش کردیم تا آوج را جزو شهرستان های محروم در کشور قرار دهیم تا با جذب اعتبارات لازم برای این شهرستان بتوانیم توسعه را بیش از پیش محقق سازیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: چون کشور درگیر اشتغالزایی و تولید است، بنابراین بیشتر وقت مدیران برای رونق تولید اختصاص دارد و اگر لحظه ای غفلت صورت بگیرد جمعیت بیکار افزایش خواهد یافت.

زاهدی یادآور شد: اگرچه طبقه متوسط شهری در هر جامعه ای نقش مهمی در سیاست برعهده دارد، اما جوانان این طبقه هستند که محور اصلی فعالیت‌ها به شمار می روند و باید مورد توجه واقع شوند.
۹۹۲۵*۶۰۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس