طلاب باید در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب پیشقدم باشند


طلاب باید در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب پیشقدم باشند

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، تمدن‌سازی جدید اسلامی را هسته اصلی مفهوم گام دوم انقلاب خواند و گفت: این تمدن‌سازی بدون حضور حوزه علمیه، روحانیت و علما امکان‌پذیر نیست و بر این اساس طلاب باید در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب پیشدم باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اردوی آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه کشور در مدرسه علوم دینی حضرت ولیعصر تبریز، اظهار کرد : حوزه‌های علمیه مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند و بر این اساس امروز حوزه‌ علمیه مثل گذشته جدا از مسایل و حوادث عالم نیست و طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب هستند و در پیش‌برد حرکت انقلاب در گام دوم نقش مهمی خواهند داشت.
وی افزود : شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف طلبه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است.
وی با بیان اینکه حوزه، مرکزی است که عالم دینی پرورش می دهد، ادامه داد : طلاب شاگردان مکتب اهل‌بیت و ره‌پویان همان راه، هستند که باید همواره با انرژی بخش و نشاط آوری و با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان عمل شوند.
وی گفت: فقه، استخوان‌بندی و ستون فقرات زندگی اجتماعی و سیاسی است و تحصیل اصلی ترین وظیفه طلبه است که کار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد و تدین را باید در زندگی خود اصل دانست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه طلاب باید با معارف روزگار خودشان آشنا باشند و علوم روز را بشناسند، اظهار کرد: طلبه باید خودش را با شرایط و امکانات و پیشرفتهای زمان هماهنگ کند و از ابزارهای روز جهان هم استفاده کند.
امام جمعه تبریز افزود : طلبه باید راه را با معرفت و علم و یقین انتخاب کند و با معرفت و علم و یقین هم آن را ادامه دهد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، طلاب و فضلای جوان را به خودسازی توصیه کرد و خطاب به آنان گفت : شما روزگارمهم و حساسی را در پیش خواهید داشت ، این کشور و این نظام و این نهضت عظیم اسلامی در سطح عالم، به شماها احتیاج خواهد داشت؛ از لحاظ معنوی باید خودتان را بسازید. البته نقشه پیمودن راه آسان است؛ اما پیمودنش اراده قوی و استواری می طلبد.
وی با تاکید بر اینکه طلاب مراقب نفوذ و رشد دسته‌بندی ها و جناح‌بندی های سیاسی در حوزه باشند افزود : جهت گیری سیاسی طلاب، همان جهت گیری سیاسی نظام و انقلاب است که طلاب باید همان جهت انقلاب را در تبلیغات و برخورد با مردم پی بگیرند.
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور نیز هدایت گری فرهنگی ، دینی و سیاسی وخدمات اجتماعی را از وظایف مهم طلاب جوان عنوان کرد و خطاب به طلاب جوان گفت : افق بسیار روشن و سراسر از امید پیش روی شماست و نیاز به مراقبت دارد.
حجت الاسلام غفوری وظیفه شناسی ، مسئولیت پذیری و دغدغه مندی را از شاخصه های اصلی حوزه تراز انقلاب عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی باید از دانش ،اخلاق ،بصیرت ،مجاهدت برخوردار باشد.

۳۰۹۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط