محمد کلاری درگذشت


محمد کلاری درگذشت نوشته محمد کلاری درگذشت اولین بار در موسیقی ایرانیان. پدیدار شد.

محمد کلاری درگذشت

محمد کلاری درگذشتسعید کلاری، فرزند محمد کلاری، پیشکسوت صنعت چاپ که مدیر چاپخانه پیغام امروز بود با تأیید خبر درگذشت پدرش، گفت: پدرم ساعت ۴ صبح امروز (چهارشنبه، ۱۶ مرداد) بر اثر ضربه مغزی از دنیا رفتند.

او در ادامه اظهار کرد: پدرم متولد سال ۱۳۱۸ در تهران بود و از ۱۹ سالگی به حرفه چاپ در بازار مشغول شد. در مدت زمان کوتاهی پس از فعالیت در این حوزه، چاپخانه کارون را راه‌اندازی کرد. سال ۱۳۵۴ ساواک رژیم پهلوی به دلیل مبارزات سیاسی این چاپخانه را پلمب کرد. در مدت دو سال تعطیلی چاپخانه، پدرم در فرش‌فروشی پدرش کار می‌کرد اما به خاطر عشق به کار چاپخانه، نتوانست دوام بیاورد و در سال ۱۳۵۶ چاپخانه «پیغام امروز» را راه‌اندازی کرد.

فرزند محمد کلاری افزود: پدرم از سال ۱۳۵۰ عضو اتحادیه چاپخانه‌داران تهران شد و به صورت مستمر تا سال ۱۳۹۲ عضو هیات‌مدیره این اتحادیه بود. در طول این سال‌ها ۲۴ سال به عنوان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران مشغول فعالیت بود. ساختمان اتحادیه از یادگاری‌های ایشان است. او با دست خالی با صفر و هیچی این بنا را ساخت. اولین قردادهای خارجی برای صنف را ایشان گرفتند؛ کتاب‌های درسی عراق را گرفتند. همچنین مبتکر تشکیل شرکت تعاونی سراسری چاپخانه‌داران ایران بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید