چهار هزار واحد روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح می شود


چهار هزار واحد روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح می شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: طبق وعده مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، عملیات اجرایی چهار هزار واحد روستایی تا ابتدای مهر امسال به اتمام رسیده و این واحدها آماده افتتاح و تحویل به مردم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح این تعداد واحد مسکونی اگر در زمان وعده داده شده محقق شود خبر خوشحال کننده ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده می تواند امید و نشاط را به مردم بازگرداند، گفت: در این میان خود مردم نیز باید کمک کنند تا واحدهای آسیب دیده و تخریب شده اشان هرچه سریعتر احداث شود.

بازوند تصریح کرد: بدون شک خوشبختانه بخش اعظمی از کارها انجام شده و امید است با مشارکت مردم، تلاش مسئولان و همراهی مدیران بانک ها در پرداخت تسهیلات شاهد اتمام هرچه سریعتر کار ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهری زلزله زده باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر نظافت شهرها و روستاهای زلزله زده نیز تاکید کرد و گفت: به دلیل حجم بالای ساخت و سازهای صورت گرفته شاهد وجود نخاله های ساختمانی نیز خواهیم بود که جمع آوری آن ها تا پایان کارهای عمرانی در این مناطق بر عهده بنیاد مسکن است.

وی همچنین بر جمع آوری کانکس ها در مناطق زلزله زده نیز تاکید کرد و گفت: وجود آن ها نباید اختلالی در رفت و آمد مردم ایجاد کند و لازم است تا هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

بازوند در پایان با اشاره به ابلاغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، گفت: این اعتبار میان دستگاه های مختلف اجرایی توزیع خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: دستگاه های اجرایی اولویت کار خود را بر تکمیل پروژه های نیمه تمام که از سال های قبل آغاز شده بگذارند تا هرچه سریعتر شاهد بهره برداری وافتتاح آنها باشیم.

وی در پایان گفت: این بدان معنا نیست که پروژه جدید آغاز نشود اما خوب است تا اولویت اعتبار تخصیص یافته با اتمام پروژه های نیمه تمام باشد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهابرخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۷ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا