وقف کتاب، فرهنگ‌سازی شود


وقف کتاب، فرهنگ‌سازی شود

یزد - ایرنا- امام جمعه مهریز گفت: وقف کتاب یک کار مهم فرهنگی و مورد نیاز است که باید توسط رسانه‌های گروهی و نهادهای فرهنگی و آموزشی در بین مردم و خانواده‌ها گسترش یابد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز چهارشنبه در جلسه هیات امنای کتابخانه‌های عمومی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه به همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آنها وقف کتاب است.

وی ادامه داد: همانطوریکه مردم ، زمین و سایر وسایل خود را وقف می‌کنند باید زمینه وقف کتاب روز به روز در جامعه و بین خانواده‌ها به عنوان یک ارزش تقویت و گسترش یابد.

همچنین فرماندار مهریز گفت: کتابخانه‌ها محلی مناسب برای پیشبرد دانش و فرهنگ عمومی جامعه هستند و به همین جهت تدارک منابع مورد نیاز و ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی یکی از نیازهای اساسی کتابخانه های عمومی است.

رضا زارع زاده مهریزی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: هر اندازه که آحاد جامعه به دانایی و آگاهی باور داشته باشند به همان اندازه مطالعه و کتابخوانی رشد و توسعه خواهد یافت.

وی ،کتابخانه‌های عمومی را یکی از ارکان اصلی فرهنگ خواند و بیان کرد: با توجه به این که آمار سرانه مطالعه نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته در رتبه پایین‌تری قرار دارد نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد جامعه مهم و حیاتی است.

همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی یزد گفت: همکاری مردم و خانواده‌ها در تجهیز کتابخانه‌ها حرکتی ضروری و مورد تاکید دولت و حمایت می‌شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: ترویج فرهنگ مطالعه یک کار مهمی است که همه در آن نقش آفرین هستند و باید همکاری کنند.

مهریز ۱۲ باب کتابخانه عمومی و ۶ هزار عضو فعال و ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در موضوع های مختلف دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق