طرح «زندگی به سبک رضوی» در همدان برگزار می‌شود


طرح «زندگی به سبک رضوی» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مسئول کانون خانواده دفتر آستان قدس رضوی در استان همدان با تأکید بر مفهوم آیه 21 سوره روم بیان کرد: اساس کار در طرح «زندگی به سبک رضوی» قرار دادن مودت و آرامش بین زوجین است.

طرح «زندگی به سبک رضوی» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان نخستین کارگاه آموزشی زندگی به سبک رضوی امروز به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان برگزار شد.
در این مراسم محمد صالح یوسفی معاون فرهنگی آستان قدس رضوی در استان همدان اظهار کرد: هدف از برگزاری کارگاه‌های زندگی به سبک رضوی برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی امروزه جامعه است که با الگو قراردادن زندگی ائمه اطهار و پیروی از دستورات اسلام می‌توان این مشکلات را در جامعه کم‌رنگ و از میان برد.
یوسفی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر آسان گرفتن ازدواج و مهم بودن اخلاق و ایمان در این امر مهم، گفت: با توکل به خداوند در طول زندگی، تلاش و الگو قراردادن زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) می‌توان زندگی پرباری را داشت و برای دیگران نیز مورد الگو بود.
جمیله علی بخشی مسئول کانون خانواده دفتر آستان قدس رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: کارگاه زندگی به سبک رضوی یک طرح ملی است که به‌صورت سراسری در استان‌ها اجرا می‌شود.
علی بخشی مسئول کانون خانواده دفتر آستان قدس رضوی در استان همدان گفت: یکی از وظایف اصلی کانون خانواده دفتر آستان قدس رضوی استان همدان حفظ و تعالی خانواده است که در این راستا نخستین دوره زندگی به سبک رضوی باهمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان همدان با حضور زوجین جوان برگزار شد.
وی افزود: متقاضیان برای شرکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک عدد 11 به شماره 8800 در این طرح وارد شوند.
علی بخشی با تأکید بر مفهوم آیه 21 سوره روم بیان کرد: اساس کار در طرح زندگی به سبک رضوی قرار دادن مودت و آرامش بین زوجین است.
علی بخشی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های آموزشی زندگی به سبک رضوی از مشاورین و اساتید برجسته کشوری استفاده‌شده است، تأکید کرد: آموزش زندگی به سبک رضوی به دو صورت آموزش‌های مجازی شامل آموزش‌های کاربردی و مهارتی و آموزش‌های حضوری شامل آموزش‌های مهارتی برای زوجین به‌صورت حضوری و با بهره‌گیری از روش‌های سخنرانی، همایش عمومی و کارگاه‌های آموزشی در مدت سه سال در نظر گرفته‌شده است.
مسئول کانون خانواده دفتر آستان قدس رضوی در استان همدان بیان کرد: بهره‌مندی از عنوان خادمیاری افتخاری حرم امام رضا(ع)، شرکت در اردوهای آموزشی، دریافت بسته‌های فرهنگی آموزشی و مشاوره‌ای و استفاده از غذای متبرک مهمانسرا امام رضا (ع) از امتیازات شرکت در این طرح است.
وی با اشاره بر اینکه 60درصد آمار طلاق زوجین در سه سال ابتدای زندگی است، بیان کرد: هدف از این طرح ترویج و الگوی سبک زندگی رضوی در راستای تقویت تعاملات مؤثر، آرامش‌بخش برای زوجین جوان است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد