شنا در خزر ممنوع


شنا در خزر ممنوع

تهران - ایرنا - بر اساس اطلاعیه ویژه هواشناسی دریایی سازمان هواشناسی، به علت وزش باد شمالی به همراه ابرناکی شدن هوا و بارش، تلاطم در دریای خزر ادامه دارد. از این رو شاهد ایجاد موج‌هایی تا ارتفاع بین دو و نیم تا دو متر خواهیم بود.

به گزارش سازمان هواشناسی، این وضعیت تا آخر وقت امروز ( چهارشنبه ۱۶ مرداد ) در خزر ادامه دارد که مناطق تحت تاثیر آن استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود. از این رو به هموطنان توصیه می‌شود از شنا کردن در این مدت در دریای خزر خودداری کنند، همچنین در تردد شناورهای سبک ماهیگیری و تفریحی احتیاط لازم به عمل آید.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که سه تا چهار روز آینده بارش‌های پراکنده در نوار شمالی کشور ادامه دارد و دریای خزر نیز در این مدت مواج و متلاطم است از این رو به هم‌وطنان توصیه می‌شود از شنا و استفاده از قایق‌های تفریحی و سبک خودداری شود.

روز گذشته نیز سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود که وزش باد شمالی در دریای خزر سبب ابرناکی، بارش و ایجاد موج‌های بلند تا ارتفاع دو متر در سواحل گیلان و ارتفاع سه تا چهار متر در سواحل مازندران و غرب گلستان می‌شود از این رو توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از هرگونه سانحه دریایی از قبیل غرق شدگی از شنای افراد در سواحل دریا ممانعت شود و همچنین از تردد با شناورهای سبک ماهیگیری و تفریحی خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا