خیران 100 میلیارد ریال به زیرساخت های درمانی ساوه و زرندیه کمک کردند


خیران 100 میلیارد ریال به زیرساخت های درمانی ساوه و زرندیه کمک کردند

ساوه - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: خیران و افراد نیکوکار در یک سال اخیر افزون بر 100 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های عمرانی و تجهیزاتی حوزه درمانی این شهرستان و زرندیه مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا،‌ دکتر «عباس نیکروش» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با کمک این مبالغ در ساوه و زرندیه طرح های زیرساختی از قبیل مرکز جامع پرندک،‌ مرکز فوریت های پزشکی در شهرهای خشکرود و زاویه،‌ پایگاه سلامت عباس آباد و چند طرح دیگر ساخته شد.

وی همچنین از اخذ مجوز برای راه اندازی چهار باب داروخانه جدید در شهر ساوه خبر داد و گفت: برای دسترسی مناسب شهروندان به این مراکز قرار است در خیابان طالقانی،‌ میدان آزادی و شهرک علوی سه باب داروخانه راه اندازی شود.

نیکروش ادامه داد: هچنین برای رفاه حال ساکنان نوبران نیز مجوز ایجاد یک داروخانه در این شهر اخذ شده است.

وی، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه را از دستاوردهای حوزه علوم پزشکی ساوه با کمک مسئولان استان مرکزی،‌ فرماندار و نماینده ساوه برشمرد و گفت: این طرح در قانون بودجه دارای ردیف مشخص شده و امید است با کمک همه عوامل از جمله خیران در روند ساخت آن شتاب ایجاد شده تا مردم ساوه از این فضای درمانی و آموزشی بهره مند شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: از ابتدای فصل تابستان با هدف شناسایی موارد ابتلا به بیماری های روده ای و درمان آنها،‌ ۳۰۰ مورد نمونه گیری شد که در این راستا به یک مورد مشکوک برخورد کردیم.

نیکروش گفت: کار سنجش سلامت دانش آموزان نیز در حال اجرا است و تا پایان شهریور همه جمعیت هدف در ساوه مورد معاینه قرار خواهند گرفت.

به گفته این مسئول،‌ شمار مراجعات به مراکز بهداشتی این شهرستان در روز، حدود یک هزار نفر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد فعالیت های مربوط به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در شهرستان های ساوه و زرندیه،‌ اظهار داشت: این روند همزمان با سراسر کشور با بهره گیری از زیرساخت های آی.تی در حال انجام است و روند ارائه خدمات به مردم را ساده و آسان می کند.

وی افزود: با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت،‌ اقداماتی مانند نوبت دهی در مراکز درمانی،‌ نسخه نویسی و نسخه پیچی به صورت الکترونیکی انجام می شود و در ارسال پرونده بیماران به مراکز بیمه ای نیز سهولت ایجاد می شود.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار،‌ از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه در بازتاب اخبار مربوط به حوزه علوم پزشکی قدردانی کرد و از خبرنگاران به عنوان سفیران سلامت نام برد.

۶۵۳۹/۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل