طرح زیتون کاری در فسا موفق آمیز بوده است


طرح زیتون کاری در فسا موفق آمیز بوده است

شیراز-ایرنا- مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های اصلاح واحیا، هرس، تغذیه و توسعه باغ های زیتون شهرستان فسا با موفقیت اجرا شده است.

رحمت الله پریچهر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های زیتون در بخش مرکزی شهرستان فسا به ایرنا اظهار داشت:طرح اصلاح و توسعه باغ های زیتون براساس سیاست های دولت درزمینه خوداتکایی محصولات کشاورزی باهدف تامین بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور ازسال ۱۳۷۱ به بعد به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر طرح زیتون با هدف اصلاح باغ های قدیمی و افزایش عملکرد در واحد سطح و نظارت بر تغذیه و نگهداری باغ ها و توسعه باغ های جدید درمناطق مستعد برای نیل به افزایش تولید روغن زیتون در کشور در حال فعالیت است.

طرح اصلاح و توسعه باغ های زیتون براساس سیاست های دولت درزمینه خوداتکایی محصولات کشاورزی باهدف تامین بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور از سال ۱۳۷۱ به بعد به اجرا درآمده است.

ناصر انصاری سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فسا هم در این بازدید گفت: در حال حاضر ۷۲۰ هکتار از باغ های شهرستان فسا به کشت زیتون اختصاص یافته که ۶۰۰ هکتار آن بارور و ۱۲۰هکتار آن غیربارور است.

وی ادامه داد: همچنین پیوندک ها از ارقام فیشومی تخم کبکی و کنسروالیا بوده است که برروی ۵۰۰ هکتاراز باغ های زیتون با پایه شنگه پیوند زده شده ودرختان اصلاح شده به وسیله پیوند دارای رشد وثمردهی بهتری بودند و رضایت باغداران را موجب شدند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403