همایش سند آمایش در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شود


همایش سند آمایش در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همایشی به منظور جمع‌بندی دقیق سند آمایش سرزمین در تمامی شهرستان‌های این استان برگزار شود.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه بررسی سند آمایش استان، افزود: طی ۲ هفته آینده برنامه‌ریزی لازم با هماهنگی نمایندگان شهرستان‌ها و مسوولان شهرستانی برای برگزاری همایش آمایش سرزمینی صورت گیرد.

وی بیان کرد: مشاوران این طرح در تمام شهرستان‌های استان حضور یابند و همایشی را در محور آمایش سرزمینی با حضور مسوولان و نخبگان و مردم آن شهر برگزار کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش به تکمیل شدن طرح کمک می‌کند و همچنین با این همایش نظر تمامی افراد صاحب‌نظر جمع‌بندی می‌شود.

وی تاکید کرد: جلسه‌ای هم با حضور نخبگان و صاحب‌نظران ساکن در تهران برگزار شود تا در این سند از نظر آنان هم استفاده گردد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کشاورزی نقش کلیدی در توسعه آذربایجان‌غربی دارد ولی زنجیره تولید بخش کشاورزی در این استان با مشکل مواجه است که باید تقویت شود.

جلال محمودزاده ادامه داد: تولیدات آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی رتبه برتر را در کشور دارد اما باید بخش بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای توسعه این بخش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: طرح آمایش سرزمین به نوعی فرار کردن از مرکزیت و تمرکز برای استفاده از تمام ظرفیت‌هاست.

شهروز برزگر ادامه داد: توسعه بیش از حد مرکز باعث دلسرد شدن و به انزوا راندن برخی افراد و ظرفیتهای شهرستانی می‌شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان شهرستان‌های میاندوآب، خوی، پیرانشهر، نقده، ارومیه، ماکو و چالدران به بیان و نظرها و پیشنهادهای خود در خصوص طرح آمایش سرزمینی پرداختند.

طرح آمایش سرزمین از جمله اسناد بالادستی است که در راستای شناسایی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و نیازهای هر منطقه برای توسعه و شکوفایی تدوین می‌شود و نقشه‌راه توسعه به شمار می‌رود؛ نقش بی‌بدیل و راهبردی آمایش سرزمین در نظام برنامه‌ریزی و توسعه کشور از طریق بهره‌گیری قابلیت‌های محیطی جهت بهبود کارآیی و اثربخشی منابع در مسیر توسعه و دستیابی به تعادل و توازن منطقه‌ای در فرآیند توسعه ملی بی‌بدیل است.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی