حادثه‌دیدگان سیل سلماس بیش از 313 میلیون ریال اقلام غذایی دریافت کردند


حادثه‌دیدگان سیل سلماس بیش از 313 میلیون ریال اقلام غذایی دریافت کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: اقلام غذایی و زیستی به ارزش 313 میلیون و 603 هزار ریال در بین 140 حادثه‌دیده سیل سلماس توزیع شد.

سعید رهبر سوره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام غذایی شامل هشت کیلوگرم قند، ۱۰ کیلوگرم خرما، ۲۰ بسته نان، هشت کیلوگرم شکر و اقلامی مانند بیسکویت، ۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته و آب معدنی است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۵۵ تخته پتو مینگ نمدی، ۲۵ تخته موکت و هفت شعله والور به همراه ۱۴ ثوب لباس زنانه، ۲۸ جفت جوراب مردانه، ۱۸ جفت جوراب بچه‌گانه و یک ست ظروف از دیگر اقلام پخش شده در بین سیل‌زدگان است.

وی ادامه داد: سه دستگاه موتور برق، ۲ دستگاه اسپیکو و یک دستگاه پمپ آب برای کمک به مردم روستاهای سیل‌زده سلماس ارسال شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ نفر از پرسنل و نجات‌گران جمعیت هلال احمر این استان به همراه ۱۰ نفر از کارکنان سایر ادارات با ۲۵ دستگاه آمبولانس، خودرو کمک‌دار، ست‌ نجات و خودروهای سواری در این خدمات‌رسانی‌ها مشارکت داشتند.

رهبر تاکید کرد: امروز امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر از آمادگی و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا باید هر لحظه آماده خدمت‌رسانی باشند.

سیلاب سلماس که عصر شنبه ۱۲ مرداد رخ داد، بدون تلفات بود و تنها چهار نفر به صورت سطحی مصدوم و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند؛ ۳۸ خانواده شامل ۳۲ خانواده در روستای دیرعلی و چهار خانوار در روستای پیکاچیک در سیل سلماس دچار خسارت شده بودند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران‌های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب‌ها و خسارت‌های آن جزو ضرورت‌های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۷ شهرستان، ۴۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

جمعیت هلال احمر یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.

هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل