رانش زمین 700 میلیارد ریال به «کفرچین» خوی خسارت زد


رانش زمین 700 میلیارد ریال به «کفرچین» خوی خسارت زد

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: رانشی که اخیرا در روستای «کفرچین» شهر قطور از توابع این شهرستان به وقوع پیوست، 700 میلیارد ریال به این روستا و زیرساخت‌ها و مساکن آن خسارت وارد کرد.

سیدمحمدعابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل رانش‌های پی در پی زمین در این روستا، آسیب‌های جدی به ۱۷ واحد مسکونی وارد شده است و طبق جلسات متعددی که در این خصوص برگزار کردیم، مقرر شد مکان این روستا یا به منطقه‌ای دیگر منتقل شود یا زمینه حل مشکلات آن فراهم شود.

وی با اشاره به بازدید استاندار آذربایجان غربی از این روستا، افزود: در این بازدید استاندار محترم دستور دادند تا مدیران مسوول راهکارهای لازم برای ایجاد رفاه اهالی را مدنظر قرار دهند.

عابدی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر هم‌اندیشی با مردم روستای کفرچین در خصوص حل مشکل رانش زمین، گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند بدون در نظر گرفتن خواست آنان هیچ تصمیمی برای آینده‌شان اتخاذ نمی‌شود.

فرماندار خوی اظهار کرد: با توجه به این‌که سایت پیش‌بینی شده برای جابه‌جایی این روستای ۱۴۰ خانواری از شرایط لازم برخوردار نیست و اهالی نیز رغبتی برای جابه‌جایی ندارند، به احتمال زیاد تدابیر دیگری در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان این‌که برای جبران خسارت‌ها، دولت تسهیلات بلاعوض و تسهیلات با بهره پایین در اختیار روستاییان قرار می‌دهد، گفت: در یک ماه گذشته بر اثر رانش زمین ۷۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های بخش آب، برق و مخابرات روستای کفرچین خسارت وارد شده است.

پنج روستای گوگرد، استران، کفرچین، بیانلو و حصار شهر قطور خوی در معرض رانش زمین قرار دارد و هر سال خسارت‌هایی از این ناحیه بر اهالی این منطقه تحمیل می‌شود.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟