درگذشت روحانی مخالف آل سعود در زندان


درگذشت روحانی مخالف آل سعود در زندان

یک سازمان حقوق بشری در عربستان سعودی در پیامی توئیتری از درگذشت شیخ صالح عبدالعزیز الدومیری در زندانی طرفیه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گزارش های رسیده از عربستان سعودی حاکی از فوت روحانی شیعه عربستانی در زندان های آل سعود است. گفته می شود در زندان های عربستان سعودی کمترین امکانات بهداشتی وجود دارد.

در حکومت سلمان و پسرش فشارهای امنیتی علیه شیعیان و روحانیون منتقد آل سعود شدیدتر شده است. بسیاری از زندانیان شیعه در شرایط ناسالم بهداشتی به سر می برند.

یک سازمان حقوق بشری در عربستان سعودی در پیامی توئیتری از درگذشت شیخ صالح عبدالعزیز الدومیری در زندانی طرفیه خبر داده است. این زندان در شهر بوریضه واقع در شمال عربستان قرار دارد.

گفته می شود شیخ صالح به خاطر کمبود امکانات بهداشتی و وخامت وضعیتی سلامت از دنیا رفته است. این روحانی برجسته عربستانی بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که سازمان عفو بین الملل خطاب به مقامات عربستان سعودی خواستار آزادی شیخ سلمان العوده شده بود. شیخ العوده یکی از روحانیون برجسته عربستانی است که به خاطر انتقاد از خاندان آل سعود زندانی شده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس