الکس رینز: مارک مارکز احترامی برای دیگر موتورسواران قائل نیست


موتو جی پی ایران – الکس رینز، موتور سوار تیم سوزوکی بعد از درگیری و رقابت پیش آمده با مارک مارکز در طی تعیین خط گرندپری جمهوری چک، مارک را به عدم احترام به بقیه رانندگان و نیرنگ بازی متهم کرد. برخورد مارکز و رینز در مرحله دوم تعیین خط (Q2) انجام شد، درحالیکه مارک پیچ 5 را عریض طی کرد و رینز و جک میلر او را تعقیب می کردند. میلر بدون درگیری از...

موتو جی پی ایرانالکس رینز، موتور سوار تیم سوزوکی بعد از درگیری و رقابت پیش آمده با مارک مارکز در طی تعیین خط گرندپری جمهوری چک، مارک را به عدم احترام به بقیه رانندگان و نیرنگ بازی متهم کرد.

برخورد مارکز و رینز در مرحله دوم تعیین خط (Q2) انجام شد، درحالیکه مارک پیچ ۵ را عریض طی کرد و رینز و جک میلر او را تعقیب می کردند. میلر بدون درگیری از مارکز عبور کرد اما مارک اجازه عبور به الکس را نداد. در پیچ ۷ این دو نیز به یکدیگر برخورد کرده و تا مرز حادثه پیش رفتند زیرا رینز به هر نحوی قصد داشت از سمت داخل عبور کند. مارکز پشت رینز ماند و همراه او حرکت کرد و در ورود به پیچ ۱۳ و قبل از ورود به پیت لین، از سمت داخل اقدام به سبقت گیری نمود. بعد آن مارکز عمدا آرام حرکت کرد تا رینز رد شود. مارک بعد آن با آرنج به آرامی به رینز زد و هر دو کنار هم وارد پیت شدند.

در ادامه کار در تعیین خط، مارک مارکز با اختلاف ۲.۵ ثانیه پول پوزیشن کسب کرد و الکس رینز ششم شد. درباره اتفاقات پیش آمده با مارکز، رینز گفت:

رفتارهای او نیرنگ بازانه است. او لاستیک خشک در اختیار داشت و بسیار سریع بود و قطعا از هر کس دیگری یک قدم جلوتر بود اما هیچ احترامی برای بقیه موتورسواران قائل نیست و فقط بدون توجه به آنها، راه خود را می رود.

در پیچ ۵ او پیچ را عریض طی کرد و من و میلر پشت او بودیم. در این هنگام بود که پشت سر خود را نگاه کرد و من و جک را دید. اجازه داد جک رد شود و بعد به مسیر مسابقه ای (ریسینگ لاین) رفت و به من اجازه عبور نداد. من مثل او خیلی سریع نبودم اما داشتم فشار می آوردم و در پیچ ۷ دوست داشتم وارد خط خود شوم و یک مقدار به من فضا داد و هنگام عبور برخورد کردیم اما از نظر من قطعا تقصیر وی بود چرا که وقتی کند حرکت می کنید، باید فضا را برای عبور بقیه باز کنید، اینطور نیست؟ در پیچ آخر به سختی ترمز کرد تا از من رد شود.

بعد از ورود به پیت لین هم من جلوتر بودم و داشتم مسیر مستقیم می رفتم و جایی نبود کنار من باشد. اما باز هم می خواست به هر نحوی سبقت بگیرد و به من حتی ضربه زد. من جای او بودم گاز را قطع می کردم چرا که اینجا پیت لین است!

الکس رینز: مارک مارکز احترامی برای دیگر موتورسواران قائل نیستالکس رینز: مارک مارکز احترامی برای دیگر موتورسواران قائل نیست الکس رینز

وقتی از رینز پرسیدند که آیا ممکن است هدف مارکز ترساندن او باشد، گفت:

بله ممکن است. اما همه مارک را شناخته اند و همه هم می دانند چه استعدادی دارد. اما اتفاق مشابهی در تمرین اول با ماوریک وینالس رخ داد. مارکز دوست دارد با بقیه بازی کند و ذهن آن ها را درگیر کند اما من چنین آدمی نیستم و خونسردی و آرامش خود را حفظ می کنم.

من برای قهرمانی با او می جنگم و تلاش دارم مثل خود او با وی رفتار و ذهنش را درگیر کنم. ۸۰ امتیاز جلوتر از من است ولی شاید ترسیده!

مارکز در مصاحبه بعد از تعیین خط فرصت پاسخ به حرف های رینز را پیدا کرد و هرگونه درگیری را رد کرد. او گفت:

پیچ ۵ را عریض طی کردم و وقتی پشتم را دیدم جک بود و او از من رد شد اما چون او با لاستیک های خیس در تمرین چهارم سریع بود، با او حرکت کردم. سپس پیچ ۷ را نیز کمی عریض طی کردم و مقداری فضا بود و او از من رد شد و برخوردی هم داشتیم. اما طبیعی است و خاصیت مسابقه است.

بخش خنده دار آن وقتی بود که وارد پیت لین شدیم و او سر راه من بود و فضا برای عبور نمی داد. نمی دانم از قصد بود یا نه. برای من اصلا مهم نیست و یک لحظه هم به آن فکر نکردم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید