احداث 75 مدرسه در کردستان از محل اعتبارات استانی و مشارکت خیرین


احداث 75 مدرسه در کردستان از محل اعتبارات استانی و مشارکت خیرین

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه تأمین فضا‌های آموزشی ایمن و مناسب نیازمند توجه ویژه است، گفت: از محل اعتبارات استانی و ملی و مشارکت خیرین 75 مدرسه در استان احداث می‌شود.

احداث 75 مدرسه در کردستان از محل اعتبارات استانی و مشارکت خیرین

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان دیروز، 15 مردادماه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان با بیان اینکه یک سوم ساختمان‌های مدارس از استاندارد لازم برخوردار نیست، اظهار کرد کرد: از این تعداد مدارسی که دارای استاندارد لازم نیستند ۳۰ درصد دارای مشکل حاد هستند و در طول شش ماه گذشته، توسط تیم فنی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، وضعیت این فضاها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا باید ضمن تخلیه مدارس ناایمن نسبت به سازماندهی دانش‌آموزان در مکان های مناسب با ایجاد نوبت دوم و بهره گیری از فضاهای جایگزین اقدام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اینکه برای تخریب و بازسازی ۲۰۰ مدرسه دارای شرایط نامناسب برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: تعداد ۳۰ مدرسه از محل اعتبارات پیشرفت و آبادانی احداث می‌شود.

وی اعلام کرد: تعداد ۱۰۰ کلاس در قالب ۲۵ مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز، بانک‌ها و بنیاد برکت و علوی احداث و با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۲۵ مدرسه شامل ۱۰۰ کلاس درس نیز از محل اعتبارات ملی توسط نوسازی مدارس در استان ساخته می‌شود.

قربانی با بیان اینکه با اعلام مسئولان در مرحله اول و ظرف یکی دو سال مدارس دارای وضعیت بحرانی از گردونه خارج شدند، افزود: همچنین اعتبارات خاصی در سال ۹۸ توسط مجلس و دولت به مدرسه اختصاص یافت که این اعتبارات در بخش احداث فضا و تجهیز سیستم‌های گرمایشی هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام مدارس دارای علمک گاز به سیستم گرمایشی مجهز و مدارسی که گاز ندارند، سیستم گرمایشی استاندارد تعبیه و مدارس خشتی و گلی از گردونه فعالیت خارج و از مهر ماه امسال نیز خارج شدن مدارس سنگ و چوبی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با برنامه ریزی و همت خیرین، مدارس نا ایمن تخریب و بازسازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در مجموع و با اختصاص اعتبارات استانی و ملی و هم چنین کمک خیرین در سال 98 تعداد ۱۵۰ کلاس احداث و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این مراسم را بهره‌گیری از مشارکت خیرین و تقدیر از زحمات آنان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت بخش‌های مختلف و احداث فضاهای جدید، تغییری در چهره فضاهای آموزشی استان ایجاد شود.

قربانی با بیان اینکه در 20 سال فعالیت مجمع خیرین به همت خیرین نیک اندیش مدارس زیادی احداث شده است، یادآور شد: با وجود اختصاص اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین، متاسفانه مدارس غیر استاندارد در استان وجود دارد و برای تخریب و بازسازی این فضاها نیازمند مشارکت و همت والای خیرین هستیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا