مدعیان ناآماده لیگ نوزدهم/ وضعیت نامشخص جنوبی‌ها در نقل و انتقالات


مدعیان ناآماده لیگ نوزدهم/ وضعیت نامشخص جنوبی‌ها در نقل و انتقالات

در حالی که حدود دو هفته به آغاز لیگ برتر فوتبال ایران مانده است، هنوز 8 تیم نتوانسته‌اند آمادگی کاملی برای لیگ نوزدهم داشته باشند و تاخیر در شروع لیگ کمی به نفع آن‌ها شده است. در این بین هیچ‌کدام از مدعی‌های اصلی قهرمانی به صورت کامل لیست خود را نبسته‌اند و امید به روزهای آتی دارند.

به گزارش ایسنا، هنوز زمان آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر مشخص نشده و تنها یک تاریخ حدودی برای برگزاری بالاترین سطح فوتبال ایران اعلام شده است؛ اتفاقی که شاید حتی در پایین‌ترین سطح بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال رخ ندهد و چنین بلاتکلیفی فقط مختص فوتبال ایران باشد.

با وجود این مشکلات، ۱۶ تیم لیگ برتری در تلاش بودند که در حد وسع خود تیمی را ببندند که حداقل حرفی برای گفتن داشته باشد و قهرمان و قعرنشین از همان ابتدا قابل حدس نباشد. نیمی از این تیم‌ها لیست بازیکن و کادر فنی خود را بسته‌اند و فقط منتظر دمیده شدن در سوت شروع لیگ هستند اما این تاخیر، فرصت مناسبی برای ۸ تیم دیگر است تا در فرصت حدودا ۲ هفته‌ای تا زمان گفته شده برای آغاز لیگ تیم‌شان را تکمیل کنند.

پرسپولیس: با خروج برانکو، سروش رفیعی، مهدی شریفی و شایان مصلح، جانشینشان مشخص شده‌اند و تیم گابریل کادرون آرژانتینی تنها یک مهاجم نوک خارجی کم دارد تا آن را جانشین بودیمیر کند. مهاجم سابق وستهام یعنی مایگا در تست‌های پزشکی پرسپولیس رد شد و حالا قرار است یکی از سه گزینه مدنظر یعنی اندرسون لوپز برزیلی، نرمین هاسکیچ بوسنیایی و فرانکو دی‌سانتو آرژانتینی انتخاب شوند.

استقلال: آبی‌های پایتخت خیلی زود پرونده‌های نقل و انتقالاتی خود را چه در کادر فنی و چه در بازیکنان به بست و با اضافه شدن جانشین پاتوسی به ترکیب آبی‌ها، شاگردان استراماچونی آماده آغاز لیگ و پایان دادن به سلطه سه ساله رقیب سنتی هستند.

سپاهان: جذب شایان مصلح، پرونده تیم امیر قلعه‌نویی را در نقل و انتقالات تابستانی لیگ نوزدهم بست تا حالا نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر یکی از آماده‌تربن تیم‌ها برای آغاز لیگ برتر باشد. لیگی که هواداران سپاهان امیدواری زیادی به قهرمانی آن دارند تا طلسم ۶ ساله قهرمان نشدن امیر فوتبال ایران بشکند. البته قلعه‌نویی به دنبال یکی دو بازیکن خارجی است تا تیم قدرتمندتری را در لیگ نوزدهم راهی میدان کند.

تراکتور: آذربایجانی‌ها هم خیلی زود تمرینات خود را آغاز کردند و هم در بازار نقل و انتقالات فعالیت زیادی کردند. تراکتور یکی از تیم‌های لیگ نوزدهم است که تغییرات زیادی داشته با وجود فعال بودن در این پنجره و آغاز سریع تمرینات، این تیم هنوز تکمیل نشده است و به زودی دو بازیکن خارجی جذب خواهد کرد که یکی مدافع و یکی مهاجم نوک خواهد بود.

ذوب‌آهن: تنها نماینده ایران در آسیا با وجود تغییرات زیاد و از دست دادن سه ستاره مهم خود، لیست بازیکنان خود را برای آسیا و لیگ برتر بسته و تیم "علی‌منصور" تقریبا برای لیگ برتر آماده است.

پدیده: از تیم‌هایی که کار خود را خیلی سریع آغاز کرد، شاگردان گل‌محمدی بودند. برگزاری اردو در اصفهان، مشهد و تهران تیم یحیی را آماده لیگ نوزدهم کرده اما مشکل‌پسند بودن این مربی در انتخاب بازیکن خارجی باعث شده او ۷ بازیکن را رد کند و به دنبال یک مهاجم نوک و یک مدافع چپ خارجی باشد.

پیکان و سایپا: شرایط خودروسازان شبیه یکدیگر است و فرکی و صادقی با تیم‌های جوان و متفاوت از فصل گذشته در لیگ نوزدهم به میدان می‌روند. هر دو تیم ستاره‌های زیادی را از دست دادند و با توجه به بودجه‌هایشان کار را به جوانان سپرده‌اند.

فولاد و پارس‌جنوبی جم: دو تیم جنوبی فوتبال ایران در همان روزهای اول نقل و انتقالات تکلیف نیمکت خود را مشخص کردند تا نکونام و کمالوند زودتر از سایر تیم‌ها برای بستن لیست خود اقدام کنند. نارنجی و زردهای جنوب ایران از جمله تیم‌هایی هستند که می‌توانند پنج مدعی اصلی قهرمان را به چالش بکشند و نیم‌نگاهی هم به سهمیه آسیا دارند.

ماشین‌سازی: تیم دوم تبریز با وجود جذب بازیکنان مختلف، کار را به رسول خطیبی سپرد که این مربی پس از باخت سنگین برابر استقلال در دیدار دوستانه ترجیح داد دو گرجستانی تیم خود را دیپورت کند تا سبزپوشان آذربایجان به دنبال دو بازیکن خارجی جانشین باشند.

صنعت نفت آبادن و نفت مسجدسلیمان: این دو تیم زدرپوش خوزستانی هم هنوز به صورت کامل لیست خود را برای لیگ نوزدهم نبسته‌اند. صنعت نفت بازیکنان زیادی را جذب کرده اما برای تکمیل شدن نیاز به یک مهاجم نوک دارد. مهدی تارتار نیز تغییرات زیادی را در تیمش به وجود آورده تاکنون ۸ بازیکن خود را خط زده است. لیست این تیم نواقص زیادی دارد و باید دید مدیران باشگاه مسجدسلیمانی چه زمان به فکر تیم خود خواهند افتاد.

نساجی: تنها نماینده شمال ایران هنوز تکلیف مشخصی ندارد و یکی از ناآماده‌ترین تیم‌های لیگ نوزدهم خواهد بود. تیم قائمشهری بازیکنان زیادی را از دست داده و با مصدومیت مهاجری تکلیف بسته شدن لیست این تیم تا پیش از شروع فصل بعید به نظر می‌رسد.

شاهین شهرداری بوشهر و گل گهر سیرجان: تیم بوشهری با آمدن عبدالله‌ویسی و جذب چند بازیکن باتجربه و جوان تکمیل شده و آماده بازگشت به لیگ برتر پس از سال‌هاست. گل گهر سیرجان نیز هزینه‌های زیادی نسبت به فصل گذشته داشته است و شاگردان وینگو بگوویچ برای لیگ نوزدهم و بستن لیست خود، نیاز به دو بازیکن خارجی دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس