هشدار استخراج کنندگان بیت کوین به دولت


هشدار استخراج کنندگان بیت کوین به دولت

رئیس انجمن بلاک چین ایران با بیان این که 2500 میلیارد تومان سرمایه فعالان بخش خصوصی در صنعت ماینینگ درگیر شده، مصوبه اخیر دولت را موجب از بین رفتن صرفه اقتصادی این صنعت دانست و گفت: مهاجرت سرمایه های کلان این صنعت به کشورهای دیگر آغاز شده است.

به گزارش بنکر (Banker)، دیروز انجمن مربوط به استخراج رمزارزها در ایران موسوم به انجمن بلاک چین، به آیین نامه اخیر دولت برای استخراج فراورده های پردازشی رمزنگاری شده (رمزارزها) واکنش نشان داد و آن را موجب از بین رفتن توجیه اقتصادی استخراج رمزارزها دانست.

سپهر محمدی با بیان این که نکات حاکمیتی خوبی در فرایندهای اعلامی از سوی دولت برای استخراج رمز ارزها اعلام شده، افزود: با این حال منافع بخش خصوصی باید بیشتر در آن در نظر گرفته می شد. او توضیح داد که دولت در این بخشنامه اعلام کرده: ماینرها باید برق را با تعرفه صادراتی خریداری کنند، اما در عین حال باید مالیات بپردازند و دستگاه های با مصرف انرژی پایین استفاده کنند. این شرایط با توجه به درنظرگرفتن تعرفه برق صادراتی بی معنی است.

محمدی با ابراز بدبینی درخصوص ادامه فعالیت ماینرها در این شرایط گفت: اگر این مصوبه بدون اصلاحات اجرایی شود، استخراج رمزارزها در ایران دیگر مقرون به صرفه نیست. هم اکنون بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه فعالان بخش خصوصی درگیر صنعت ماینینگ شده، اما در عین حال ماینرهای ایرانی که به صورت کلان فعالیت دارند، در حال خروج سرمایه ها به گرجستان، ارمنستان و قزاقستان هستند. بنابراین به زودی در کشور تنها ماینرهای خرد فعالیت خواهند کرد که بیشتر این فضا به صورت زیرزمینی خواهد بود.
براساس گزارش ایبنا،در عین حال برخی معتقدند که استخراج ارز با تعرفه برق جدید همچنان سودآور است. با این حال مدافعان استخراج رمز ارز از ارز آوری این صنعت و امکان تسهیل مبادلات ارزی در شرایط تحریم سخن می گویند که نباید این فرصت را ازدست داد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی