به گزارش افکارنیوز،

رابرت وود»، نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در ژنو ضمن تکرار ادعای آمادگی رئیس‌جمهور ایالات متحده برای گفت‌وگو با ایران، اظهار داشت: مطمئن نیستیم که ایران به این گفت‌وگو علاقه‌ای داشته باشد.

اخبار سیاسی_ بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: «اگر می‌خواهند با ما گفت‌وگو کنند، کافی است پای میز مذاکره بنشینند. اما آن‌ها به گفت‌وگو با ما علاقه‌ای ندارند. موارد زیادی هست که باید در مورد آن‌ها صحبت کرد.»

ایران همواره تاکید کرده که قصد مذاکره با دولت آمریکا که با خروج از توافق هسته‌ای، دست به عهدشکنی زده را ندارد. «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در توئیتر نوشت: «در حالی که "دونالد ترامپ" ممکن است خواستار عکس گرفتن باشد،‌ آمریکا علاقه‌ای به گفت‌وگو ندارد بلکه خواستار تسلیم ایران است. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»

وی در خصوص پیمان INF هم که واشنگتن چند روز قبل از آن خارج شد، اظهار داشت: «ما توافق تازه‌ای می‌خواهیم که علاوه بر روسیه، چین را هم شامل شود.»

خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با انتقاد تند روسیه و چین مواجه شده؛ این پیمان در سال 1987 بین آمریکا و شوروی سابق منعقد شد و گامی بلند در مسیر کاهش تنش‌های جنگ سرد به حساب می‌آمد.