طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل


طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل

شیر انبه یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و مقوی می باشد، به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در ادامه مطلب قصد داریم طرز تهیه شیر انبه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در آموزش های گذشته با انواع نوشیدنی های سرد و خوشمزه همچون شیک انبه، شربت انبه و انبه گلاسه آشنا شدید. شیر انبه نیز همواره طرفداران زیادی دارد و نوشیدن این نوشیدنی...

شیر انبه یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و مقوی می باشد، به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در ادامه مطلب قصد داریم طرز تهیه شیر انبه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل

در آموزش های گذشته با انواع نوشیدنی های سرد و خوشمزه همچون شیک انبه، شربت انبه و انبه گلاسه آشنا شدید. شیر انبه نیز همواره طرفداران زیادی دارد و نوشیدن این نوشیدنی پرخاصیت در روزهای مختلف سال خالی از لطف نیست.

طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل
طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل

مواد لازم جهت تهیه شیر انبه

شکر : یک و نیم قاشق غذا خوری پودر دارچین : مقدار کمی در صورت تمایل انبه رسیده و به قطعات کوچک خردشده : دو پیمانه قطعات یخ خرد شده : نصف پیمانه شیر کم چرب : نیم لیتر

طرز تهیه شیر انبه

برای درست کردن شیر انبه ابتدا یک پیمانه شیر را به همراه انبه های خردشده داخل مخلوط کن قرار دهید سپس حدود ۲۰ ثانیه هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه شیر انبه حالا بقیه شیر را به همراه پودر دارچین، تکه های یخ و شکر داخل مخلوط کن قرار دهید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و حالا این نوشیدنی خوشمزه آماده است، آن را تا قبل از گرم شدن داخل لیوان های بلند بریزید سپس با نی نوش جان کنید.

طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل

نکات تکمیلی

مقدار مواد اولیه گفته شده و دستور تهیه آن برای چهار نفر مناسب می باشد. این نوشیدنی خوشمزه را می توانید در وعده صبحانه، میان وعده و دسر میل نمایید. شیر انبه جزو نوشیدنی مخلوط می باشد. زمان آماده سازی و مایحتاج شیر انبه تقریبا ده دقیقه می باشد.

خواص انبه

زیبایی پوست و مو تقویت بینایی ضد سرطان درمان سرفه کاهش کلسترول تقویت روده و معده و درمان اسهال آرامش اعصاب تقویت حافظه درمان کم خونی لاغری و کاهش وزن درمان سرما خوردگی

طرز تهیه شیر انبه خوش طعم و مقوی در منزل

ارزش غذایی انبه

کالری :۶۰ پروتئین :۰.۸ گرم کربوهیدرات :۱۵ گرم فیبر :۱.۶ گرم چربی :۰.۴ گرم قند :۱۴ گرم

طریقه نگهداری از انبه

۱. انبه را می توانید به مدت سه روز در یخچال و یک تا دو هفته در انباری نگهداری کنید.

۲. انبه های سفت و سبز را داخل یک کیسه ی کاغذ به رنگ قهوه ای قرار دهید تا بعد از چند روز برسند.

۳. انبه را می توان به صورت کامل و یا خردشده فریز کرد و در زمان فریز کردن انبه های خرد شده روی آن کمی شکر بریزید و به آرامی با یک قاشق چوبی مخلوط کنید.

در این مقاله شما را با طرز تهیه شیر انبه آشنا کردیم تا بتوانید با استفاده از مطلب فوق این نوشیدنی خوشمزه را در مهمانی ها و دورهمی ها تهیه و از خوردن آن لذت ببرید، اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه ها داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...