استاندار همدان: حمایت از تولید مهمترین وظیفه ما است


استاندار همدان: حمایت از تولید مهمترین وظیفه ما است

سید سعید شاهرخی شامگاه سه شنبه در نشستی با روسای اتحادیه های صنفی شهر همدان اظهار داشت: دولت نقش پشتیبانی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان دارد و از تمام توان و ظرفیت در این راستا استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی دستگاه های اجرایی، خدماتی و بانک ها نگاه تسهیلگر به اصناف و صنایع داشته باشند تا از این اوضاع به سلامت گذر کنیم.

شاهرخی افزود: حمایت جدی و ۱۰۰ درصدی از اصناف و تولیدکننده باید داشته باشیم تا کمترین فشار به مردم وارد شود.

وی به مدیران تذکر داد درب اتاقشان به روی تولیدکننده ها و اصناف همیشه باز باشد و گره از کار مراجعان به سرعت بازکنند.

استاندار همدان به نقش برجسته و بارز و بازاریان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایط جنگ اقتصادی کنونی هم تولیدکنندگان و بازاریان در صف مقدم مبارزه و مقاوت هستند که این ایثار سزاوار ستایش است.

شاهرخی با اشاره به سوغات فاخر و پر طرفدار همدان گفت: صنایع دستی و شیرینی های همدان باید برند سازی شده و بسته بندی مناسبی داشته باشد.

اصناف نیازمند تسهیلات کم بهره

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این جلسه گفت: مهمترین خواسته واحدهای تولیدی و توزیعی تسهیلات است که تاکنون در برنامه ریزی ها اختصاص تسهیلات کم بهره به واحدهای صنفی پیش بینی نشده است.

حمیدرضا متین با بیان اینکه بیشتر اصناف در زمینه پرداخت ارزش افزوده، مالیات و حق بیمه شاغلان در واحدهای صنفی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند خاطرنشان کرد: اداره مالیات و تامین اجتماعی در این راستا دوره های آموزشی برای رسته های مختلف طراحی و اجرا کنند.

۳۰ درصد اصناف فاقد پروانه کسب

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در این جلسه به وجود ۳۶ هزار واحد تولیدی، سه هزار خدماتی، ۱۱ هزار توزیعی، چهار هزار و ۳۰۰ واحد خدمات فنی در سطح شهر همدان اشاره کرد که نقش پررنگی در تولید و توزیع مایحتاج مردم دارند.

حسین محرابی خاطر نشان کرد: ۲۲ هزار واحد از صنوف یاد شده دارای پروانه کسب و ۳۰ درصد از مجموع واحدهای صنفی شهر فاقد پروانه هستند.

روسای اتحادیه درودگران، چرم، کیف و کفش و محصولات فرهنگی و اتحادیه صنف قنادان مشکلات واحدهای صنفی زیر مجموعه خود را با استاندار در میان گذاشته و خواستار مرتفع شدن آنها شدند.

۵۰ اتحادیه صنفی در شهر همدان و ۱۹۸ اتحادیه در سطح استان فعالیت دارند.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک