هشدار درباره توافق پنهانی آمریکا با طالبان


هشدار درباره توافق پنهانی آمریکا با طالبان

فضل هادی مسلم یار درباره هر گونه توافق پنهانی آمریکا با طالبان هشدار داد

هشدار درباره توافق پنهانی آمریکا با طالبان
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس مجلس سنای افغانستان اعلام کرد: هرگونه توافق آمریکا با طالبان بدون حضور دولت افغانستان مورد قبول مردم این کشور نیست و بحران آفرین خواهد بود. «فضل هادی مسلم یار» امروز در نشست علنی مجلس سنای افغانستان گفت: توافق آمریکا با طالبان، توافقی است که نه تنها به تامین صلح و ثبات منجر نمی‌شود، بلکه پیامد‌های ناگواری خواهد داشت.
وی افزود: دولت افغانستان در هشت دور مذاکرات آمریکا با طالبان حضور نداشت بنابر این مردم این کشور به مذاکرات صلح آمریکا با طالبان خوش بین نیست.
مسلم یار تاکید کرد: دولت آمریکا باید بداند که مذاکرات صلح تا زمانی که دولت افغانستان در آن نقش نداشته باشد، نتیجه نمی‌دهد، بنابر این به مردم افغانستان اجازه داده شود تا درباره مسایل ملی، خود تصمیم بگیرند.
این درحالی است که زلمی خلیل زاد پس از هشتمین دور مذاکرات خود با طالبان در قطر عازم دهلی نو شد، وی ادعا کرده است که مذاکرات صلح با طالبان در قطر پیشرفت خوبی داشته و اختلافات موجود برطرف شده است. با این حال هنوز جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان تعیین نشده است و اختلاف طالبان و آمریکا در این زمینه پابرجاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت