مراکز توریسم درمانی و پایش سلامت سالمندی راه‌اندازی می‌شود


مراکز توریسم درمانی و پایش سلامت سالمندی راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی مرکز پایش سلامت سالمندی و مرکز توریسم درمانی خبر داد.

مراکز توریسم درمانی و پایش سلامت سالمندی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش فانوس، علیرضا بهرامی در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با رویکرد حل مساله و تامین نیازهای کشور با استفاده از پتانسیل جوانان فعالیت می‌کند، گفت: جوانان مخزن امید جامعه هستند و اعتماد به جوانان از جمله جوانان جهاد دانشگاهی می‌تواند پتانسیل‌ها موجود در جامعه را به فعلیت برساند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی ارائه راه حل مسائل جامعه را با توجه به رویکرد دانشگاهی دنبال می کند، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با همین رویکرد فعالیت‌های شاخص و موثری در حوزه‌های مختلف همچون سلول‌های بنیادی، ناباروری، طب سنتی، گیاهان دارویی، فعالیت‌های شاخص پژوهشگاه‌هایی مانند ابن‌سینا و پژوهشکده سرطان پستان «معتمد» انجام داده که همگی با رویکرد حل مسائل جامعه پیش رفته‌ و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را از این طریق مرتفع کرده‌اند.

بهرامی با بیان اینکه سی و نهمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی با صدور فرمان گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری مصادف شده است، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در بیانیه گام دوم، تزریق امید به جامعه و به خصوص جامعه دانشگاهی و جوانان است و از دید ایشان مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما امید است، این در حالیست که دشمنان و بدخواهان در حال تزریق و ترویج بذر ناامیدی در سطح جامعه هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یکی از سازمان‌هایی است که بیشترین امید در آن موج می‌زند، همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود تأکید کردند، جوانان جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی انجام داده‌اند و دولت با توجه به نبود نفت و بودجه نفتی می‌تواند از این پتانسیل‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: سالمندی از مهمترین حوزه‌های فعالیت این واحد است، چراکه مساله سالمندی یکی از مهمترین چالشهای آینده جامعه ما است، به گونه‌ای که در ۲۰ سال آینده با جمعیت ۲۶ تا ۲۷ میلیون نفری سالمندی روبرو خواهیم بود و باید برای روبرو شدن با آن برنامه ریزی داشته باشیم. امروز در اطراف هر سالمند ۵ نفر حضور دارد، در حالیکه این رقم تا سال ۱۴۲۰ به ۱.۲ نفر کاهش می‌یابد،‌ بنابراین باید برای تامین رفاه و آسایش حال افراد در دوره بازنشستگی و سالمندی برنامه‌ریزی داشته و منشأ اثر باشیم.

بهرامی با بیان اینکه کشور ما در حوزه سالمندی از نظر سیاستگذاری و اجرا نسبتا عقب است، اظهار داشت: با همین رویکرد گروه پژوهشی سالمندی و مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل سالمندی(امداد) در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شد و هم اکنون پیگیر راه‌اندازی مرکز پایش سلامت سالمندی هستیم تا بتوانیم کلیه خدمات سالمندی را در قالب یک پکیج کامل ارائه کنیم.

وی حوزه سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی را محور بعدی فعالیت این واحد جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز جامعه، گروه پژوهشی سلامت روان راه اندازی و در پی آن مرکز خدمات مشاوره سلامت روان نشاط و سلامتی ایجاد شد و هم اکنون در قالب یک پکیج، خدمات مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا