تفاهم‌نامه عملیات آبخیزداری و نهال‌کاری در خوسف امضا شد


تفاهم‌نامه عملیات آبخیزداری و نهال‌کاری در خوسف امضا شد

بیرجند - ایرنا - با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان، تامین علوفه دام و پیشگیری از فرسایش خاک، تفاهم نامه‌ای برای اجرای عملیات آبخیزداری و نهال‌کاری در اراضی شهرستان خوسف منعقد شد.

فرماندار خوسف روز سه شنبه در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند و شغل اکثر آنها دامداری و کشاورزی است لذا رفع مشکلات آنها در زمینه تامین علوفه دام یکی از دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

محمد شفیعی افزود: سال گذشته با هم‌افزایی اعتبارات و ماشین‌آلات دهیاری‌های شهرستان خوسف حدود ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهال‌کاری و بذرپاشی شد.

وی گفت: امسال با تکیه بر اعتبارات استانی و شهرستانی و در جهت هم‌افزایی اعتبارات و امکانات برنامه ریزی لازم برای نهال‌کای و بذرپاشی به صورت هلالی در ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، دهیاری‌ها، شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها صورت گرفته است.

فرماندار خوسف بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی در سالجاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال به ۶ پروژه در حوزه آبخیزداری اختصاص یافته که این پروژه‌ها شامل پنج پروژه سنگ و ملات و یک سازه گاویونی است.

وی افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی در سال گذشته بزرگترین سازه آبخیزداری بند خاکی شرق کشور در منطقه آرک و بین‌آباد با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و سازه سنگ ملات روستای سیوجان با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و دو پروژه بند خاکی و شهنه و شل‌آباد از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.

شفیعی گفت: شهرستان خوسف در زمینه دامداری و پرورش شتر یکی از شهرستان‌های موفق بوده به طوری که بیش از ۱۶ هزار نفر شتر در این شهرستان وجود دارد و تامین علوفه این دامداران در درازمدت یکی از اهداف این پروژه است.

با حضور فرماندار خوسف، بخشدار جلگه ماژان، بخشدار مرکزی، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف تفاهم‌نامه کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در این شهرستان به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد طی برنامه زمان‌بندی مشخص از اراضی موجود در بخش مرکزی و بخش جلگه ماژان شهرستان خوسف بذرپاشی و نهال‌کاری شود.

خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.

۹۸۶۶*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد