فرماندار: راه روستاهای سیل‌زده سلماس باز است


فرماندار: راه روستاهای سیل‌زده سلماس باز است

ارومیه- ایرنا- فرماندار سلماس با اشاره به خسارت 4.5 میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: هم‌اکنون راه روستاهای سیل‌زده باز و برق و آب آنها نیز وصل است.

مرتضی اصغری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل روز شنبه هفته جاری به ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت زد و ۲۰۰ راس گوسفند، ۱۳ راس گاو و ۶۰۰ بوقلمون را تلف کرد.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۵ خانه در روستای «دیرعلی» خسارت دید و پنج نفر مصدوم شدند که چهار نفر در روز اول بصورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر دیگر نیز روز یکشنبه مرخص شد.

وی ادامه داد: همچنین راه سه روستا بر اثر سیل بسته شده بود که راه ۲ روستا در عرض ۲ ساعت پس از سیل بازگشایی شد و راه روستای دیگر نیز روز یکشنبه باز شد.

وی اضافه کرد: آب و برق ۲ روستا نیز قطع شده بود که آب و برق هر دو روستا پس از سیل در نزدیکترین زمان ممکن وصل شد.

فرماندار سلماس ادامه داد: سیل اخیر به مساکن روستایی ۶۵۷ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه سیل اخیر تلفات جانی نداشت، گفت: دلیل این امر لطف و عنایت خداوند و همچنین تمهیدات لازم اتخاذ شده شامل لایروبی مسیل‌ها و حضور به موقع اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در محل وقوع سیل بود.

وی افزود: در شب اول وقوع سیل هلال احمر اقدامات لازم اعم از نصب چادر، توزیع اقلام غذایی شامل مواد خوراکی و آشامیدنی به سیل زدگان را انجام داد.

ساعت ۰۵:۳۰ روز شنبه هفته جاری و پس از حدود نیم ساعت بارش باران و تگرگ سیل در شهرستان سلماس خسارت به بارآورد.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس