سخنگوی تعزیرات: کارت بازرگانی 90 شرکت بازرگانی متخلف تعلیق شد/ مردم تخلفات را به سامانه 135 اطلاع دهند


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: معاونت اجرای احکام تعزیرات با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران کارت بازرگانی ۹۰ شرکت متخلف را تعلیق کرده است. به...

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: معاونت اجرای احکام تعزیرات با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران کارت بازرگانی ۹۰ شرکت متخلف را تعلیق کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، سید یاسر رایگانی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: تعلیق کارت بازرگانی شرکت های متخلف باعث تلاش متخلفان در سالم سازی کسب و کار و ایفای تعهدات ارزی آنها شد ولی بعد از تعلیق مذکور متاسفانه دیگر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران به هیچ نامه‌ تعلیق این معاونت ترتیب اثر نمی دهد و قریب ۹ ماه است از هرگونه همکاری با این معاونت خودداری می کند این در حالی است که رئیس جمهوری در چند روز گذشته تاکیدهای بسیاری در خصوص مبارزه با تخلفات ارزی داشته است.

سخنگوی تعزیرات: کارت بازرگانی 90 شرکت بازرگانی متخلف تعلیق شد/ مردم تخلفات را به سامانه 135 اطلاع دهند

وی یادآور شد: طبق ماده ١٠ و ١١ قانون تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات ارز و عدم ایفای تعهد واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز از تخلفاتی است که در صلاحیت این سازمان است و طبق مفاد یادشده، مجازات این متخلفان اعاده عین ارز و تعلیق کارت بازرگانی برای مدت ۶ ماه تا یک سال است.

رایگانی اضافه کرد: در راستای تبصره ۴ ماده واحده تعزیرات حکومتی و ماده ۷۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ماده ۳۵ آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی ۲۰۰ شرکت برای تعلیق به سازمان صمت اعلام شده است اما حدود ۸ تا ۹ ماه است هیچ همکاری نکردند.


چرا قیمت گوشت ۳ برابر قیمت واقعی به دست مردم می رسد

سخنگوی تعزیرات درباره قیمت گوشت گوساله گفت: رئیس اتحادیه قیمت گوشت گوساله را ۳۰ هزار تومان اعلام کرده است. دامدار گوساله را ۸ و نیم میلیون تومان می خرد و در یک سال ۵ و نیم میلیون برایش هزینه می کند و الان خریدار گوساله را کیلویی ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان از دامدار خریده و در بازار ۱۰۰ هزار تومان می فروشد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ و چرا باید سود در جیب دلال ها برودکه هیچ نقشی در تولید ندارند.

اتحادیه ها قیمت کالاها را اعلام کنند


رایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین نیامدن قیمت موبایل گفت: رئیس اتحادیه موبایل اطلاع رسانی می کند که قیمت موبایل با کاهش قیمت ارز پائین نیامده است؛ اعلام این مساله هنر نیست بلکه مسأله این است که اتحادیه در این موضوع چه کاری انجام داده است؟

وی ادامه داد: اتحادیه ها باید قیمت کف و سقف کالاها را اعلام کنند.

بیش از ٣٠ هزار پرونده قاچاق در سال98


سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه، ٣٠ هزار و ۲۳ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد سازمان تعزیرات شده که مقایسه این آمار با تعداد ۲۳ هزار و ۸۴۸ پرونده در مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد ۲۶ درصدی پرونده های وارده قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: پرونده های مختومه این حوزه نیز ۲۴ درصد رشد داشته و تعداد ۲۸ هزار و ۵۵۷ پرونده قاچاق در سال جاری مختومه شده است در حالی که آمارها در سال ۹۷ تعداد ۲۲ هزار و ۹۶۴ پرونده مختومه را نشان می دهد.
رایگانی اضافه کرد: ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ فقره پرونده در اجرای احکام در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است.

از این پرونده ها ۳۵ پرونده مختومه با محکومیت بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده که وصولی این پرونده ها، ۴۴۶ میلیارد ریال است.

برگزاری بیش از ٩ هزار گشت مشترک

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه، تعداد ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی انجام شده است.

وی افزود: در گشت های مشترک، ۱۶ هزار و ۸۴۲ واحد بدون تخلف و ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحد دارای تخلف بوده اند همچنین ۱۰ هزار و ۹۳۷ مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر گرفتند.

در مجموع ۱۸ هزار و ۹۴۵ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت ۳۹۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

بیش از 52 هزار تماس با سامانه135


رایگانی گفت: ۵۲ هزار و ۶۵۴ مورد تماس و ثبت در خواست در سامانه تلفنی و تارنمای سامانه ۱۳۵ انجام شده است که شامل ۲۸ هزار و ۴۴۷ مورد شکوائیه، ۲۴ هزار و ۲۰۷ مورد گزارش مردمی است و این شکوائیه و گزارش ها در دست بررسی و رسیدگی است.

وی درباره بیشترین میزان تخلف از نظر کاشف در سال ۹۸ افزود: در حوزه کالا و خدمات پرونده عدم تحویل برنج با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

رایگانی ادامه داد: در حوزه بهداشت، پرونده یک شرکت مادر تخصصی به دلیل عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز ورود یا پروانه ساخت از وزارت بهداشت با ارزش ۲۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال در حال رسیدگی است همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز، پرونده نگهداری ۱۹ دستگاه ماشین آلات عملیات خاکی به ارزش هزار میلیارد ریال در حال بررسی است.

١٧۵ پرونده مربوط به کاغذ

سخنگوی تعزیرات درباره پرونده های کاغذ گفت: تعداد ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در مجموع به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که تعداد ۱۲۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۵ پرونده در حوزه قاچاق مختومه شده است و متهمان در ۹۱ پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان ۱۶ پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال محکوم شده اند.

جریمه سازمان ترافیک

سخنگوی تعزیرات درباره شکایت در خصوص افزایش غیرقانونی نرخ بلیط مترو و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران، گفت: پرونده در شعبه ۴۳ تعزیرات شهر تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که با توجه به رای دیوان عدالت اداری، سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نمی توانست بیش از نرخ اعلامی تورم بانک مرکزی نرخ سالیانه عوارض طرح ترافیک را افزایش دهد.

وی ادامه داد: همچنین سازمان حمل و نقل و ترافیک برخلاف رای دیوان عدالت اداری اقدام کرده و از طرف دیگر نیز این سازمان علاوه بر افزایش نرخ آرم طرح ترافیک بیش از تورم اعلامی از ناحیه بانک مرکزی، اقدام به افزایش ساعت طرح هم کرده است (ساعت طرح ترافیک در سال ۹۶ از ۶:۳۰ صبح تا ۱۷ و در سال ۹۷ از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۹).

رایگانی گفت: بر همین اساس تخلف محرز و شعبه رسیدگی کننده به پرونده، سازمان حمل و نقل ترافیک را برای گرانفروشی به پرداخت هزار میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم و اعلام کرد که این سازمان باید وجه اضافه دریافتی را نیز به شاکیان بازگرداند.

معرفی ۴ نفر از کارکنان و مدیران تعزیرات به مراجع قضایی

سخنگوی تعزیرات گفت: در پی اطلاع رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر برخی سوءاستفاده های مالی و سوءمدیریت ها در طول ۳ تا ۴ ماه گذشته، دفتر مرکزی حراست بدون اغماض و با کارشناسی به بررسی موضوع پرداختند و ۴ نفر از کارکنان و مدیران در همین خصوص به مراجع قضائی معرفی شدند که در حال تحقیق


رایگانی اضافه کرد: به محض مشخص شدن نتیجه بررسی علاوه بر اینکه سخنگوی قوه قضائیه در این باره خواهند گفت، ما نیز در تعزیرات به طور شفاف به این موضوع خواهیم پرداخت و اطلاع رسانی میکنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی