دورهمی راویان و سازندگان «چاووش از درآمد تا فرود»


دورهمی راویان و سازندگان «چاووش از درآمد تا فرود»

ویژه برنامه هم‌نشینی عوامل فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» روز جمعه 18 مرداد با حضور دست‌اندرکاران این اثر و تعدادی از هنرمندان در خانه موزه بتهوون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویژه برنامه هم‌نشینی عوامل فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» به کارگردانی هانا کامکار و آرش رئیسیان، ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۸ مرداد با حضور دست‌اندرکاران این اثر و تعدادی از هنرمندان در خانه موزه بتهوون برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر آرش رئیسیان و هانا کامکار که کارگردانان اثر هستند. سایر عوامل این فیلم مستند و هنرمندانی همچون علی‌اکبر شکارچی، بیژن کامکار، صدیق تعریف، عبدالنقی افشارنیا، جمشید حقیقت‌شناس حضور دارند.

همزمان با برگزاری این مراسم، نسخه دیجیتال این فیلم مستند که تا پیش از این فقط به صورت فیزیکی در بازار موسیقی موجود بود، روی شبکه‌های VOD قرار می‌گیرد و امکان تماشای این فیلم از طریق اینترنت برای هموطنان داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» تشکیل و انحلال کانون موسیقی چاووش را از زبان بزرگان موسیقی ایران مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ‌حسین علیزاده، خانواده کامکار، زیدالله طلوعی، علی‌اکبر شکارچی، عبدالنقی افشارنیا، هادی منتظری، هنگامه اخوان، جمال سماواتی، صدیق تعریف، مجید درخشانی، ارشد تهماسبی، محمد فیروزی، جمشید عندلیبی، حمید متبسم و سعید فرج پوری روایت می‌کند.

این اثر مستند که ابتدا در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد، اسفند سال گذشته (۲۵ اسفند ۱۳۹۷) در ۲ نسخه عادی و نفیس توسط موسسه «آوا خورشید » منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

در این نسخه، علاوه بر مستند «چاووش از درآمد تا فرود»، دی‌وی‌دی یک ساعته دیگری وجود دارد که از راش‌ها و تصاویر استفاده نشده در تدوین مستند به دست آمده است. در واقع این دی‌وی‌دی دوم شامل صحبت‌های شنیده نشده‌ای از هنرمندانی مانند محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، حمید متبسم، خانواده کامکار است که تصویربرداری شده اما در تدوین مستند مورد استفاده قرار نگرفته است.

کتابی صد صفحه‌ای که جلدش با استفاده از تصویر کاست‌های چاوش طراحی شده است هم در این مجموعه وجود دارد. در این کتاب یادداشت کارگردان و نقدهایی درباره این فیلم گنجانده شده که به زبان انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

۵۷۵۷

کد خبر 1287186

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس