چرا گوشت گوساله با سه برابر قیمت واقعی به دست مردم می‌رسد؟


چرا گوشت گوساله با سه برابر قیمت واقعی به دست مردم می‌رسد؟

تسنیم نوشت: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دلالان گوشت گوساله را 26 تا 28 هزار تومان در هر کیلو از دامدار می‌خرند و 100 هزار تومان در هر کیلو به دست مصرف کننده می‌رسد.

یاسر رایگانی درباره قیمت گوشت گوساله گفت: رئیس اتحادیه قیمت گوشت گوساله را ۳۰ هزار تومان اعلام کرده است. دامدار گوساله را ۸ و نیم میلیون تومان می‌خرد و در یک سال ۵ و نیم میلیون برایش هزینه می‌کند و الان خریدار، گوساله را کیلویی ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان از دامدار خریده و در بازار ۱۰۰ هزار تومان میفروشد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ دلال‌بازی‌ها کی جمع می‌شود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین نیامدن قیمت موبایل گفت: رئیس اتحادیه موبایل اطلاع رسانی می‌کند که قیمت موبایل با کاهش قیمت ارز پائین نیامده است؛ اعلام این مساله هنر نیست بلکه مسأله این است که اتحادیه در این موضوع چه کاری انجام داده است؟

رایگانی تاکید کرد: اتحادیه ها باید قیمت کف و سقف کالاها را اعلام کنند.

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه، ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد سازمان تعزیرات شده که مقایسه این آمار با تعداد ۲۳ هزار و ۸۴۸ پرونده وارده در مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد ۲۶ درصدی پرونده های وارده قاچاق کالا و ارز است. پرونده های مختومه این حوزه نیز ۲۴ درصد رشد داشته و تعداد ۲۸ هزار و ۵۵۷ پرونده قاچاق در سال جاری مختومه شده است در حالی که آمارها در سال ۹۷ تعداد ۲۲ هزار و ۹۶۴ پرونده مختومه را نشان می دهد.

رایگانی اضافه کرد: ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ فقره پرونده در اجرای احکام در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است. از این پرونده ها ۳۵ پرونده مختومه با محکومیت بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است که وصولی این پرونده ها، ۴۴۶ میلیارد ریال است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه، تعداد ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی انجام شده است.

او ادامه داد: در گشت‌های مشترک، ۱۶ هزار و ۸۴۲ واحد بدون تخلف، ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحد دارای تخلف بوده اند؛ همچنین ۱۰ هزار و ۹۳۷ مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر گرفتند. در مجموع، ۱۸ هزار و ۹۴۵ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت ۳۹۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

رایگانی گفت: ۵۲ هزار و ۶۵۴ مورد تماس و ثبت در خواست در سامانه تلفنی و تارنمای سامانه ۱۳۵ انجام شده است که شامل ۲۸ هزار و ۴۴۷ مورد شکوائیه، ۲۴ هزار و ۲۰۷ مورد گزارش مردمی است و این شکوائیه و گزارش ها در دست بررسی و رسیدگی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره بیشترین میزان تخلف از نظر کاشف در سال ۹۸ افزود: در حوزه کالا و خدمات پرونده عدم تحویل برنج با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمان دولتی به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

رایگانی ادامه داد: در حوزه بهداشت، پرونده یک شرکت مادر تخصصی به دلیل عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز ورود یا پروانه ساخت از وزارت بهداشت با ارزش ۲۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال در حال رسیدگی است همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز، پرونده نگهداری ۱۹ دستگاه ماشین آلات عملیات خاکی به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

او در خصوص پرونده های کاغذ گفت: تعداد ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در مجموع به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که تعداد ۱۲۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۵ پرونده در حوزه قاچاق مختومه شده است و متهمان در ۹۱ پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان ۱۶ پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال محکوم شده اند.

۲۳۵۲۳۷
کد خبر 1287163

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی