مدرسه سازی کمک به رشد علم و فرهنگ در جامعه است


مدرسه سازی کمک به رشد علم و فرهنگ در جامعه است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان پیشرفت و رشد جامعه را در گرو ارتقای سطح فرهنگ جامعه دانست و گفت: مدرسه سازی یکی از کارهایی است که می تواند به رشد علم و فرهنگ در جامعه کمک کند.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز کردستان اظهار داشت: مدرسه‌سازی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است و آثار و برکات زیادی برای جامعه به همراه دارد.
وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز الگوی توسعه و پیشرفت علم در جامعه به شمار می روند، افزود: افرادی که موفق شده اند به جمع خیرین مدرسه ساز بپیوندند علاوه بر کمک به جامعه در واقع توشه ای برای آخرت خود نیز می اندوزند.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: تعلیم و تربیت نیروی انسانی از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است چون این نیروها در مدرسه تربیت می شوند لذا خیرین مدرسه ساز نقش موثری در تربیت آینده سازان این مرز و بوم دارند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در عرصه مدرسه سازی در واقع سرمایه گذاری برای توسعه دانش جامعه است از خیرین خواست بیش از گذشته به این امر خطیر بپردازند و آموزش و پرورش را در زمینه تکمیل فضاهای فرسوده و احداث فضاهای جدید یاری کنند.

مدرسه سازی کمک به رشد علم و فرهنگ در جامعه است

۳۰ درصد مدارس کردستان استاندارد لازم را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش گفت: در حال حاضر در مجموع حدود یک سوم مدارس استان از وضعیت مطلوب برخوردار نیستند که ۳۰ درصد از این تعداد شرایط حادتری دارند.
رشید قربانی افزود: با بررسی های انجام شده تلاش می شود با استفاده از شیوه های مختلف، مدارسی که شرایط مناسبی ندارند تخلیه شده و مهر امسال مورد استفاده قرار نگیرند بر این اساس، دانش آموزان ۹۰ مورد از این مدارس مهرماه به شیفت دوم سایر مدارس، مدارس اجازه ای، مساجد و دیگر اماکن منتقل می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: همچنین با تقسیم بندی های انجام شده تعدادی از این مدارس برای بازسازی به سپاه، تعدادی به خیرین، بنیادهای برکت و علوی و بانک ها، تعدادی به نوسازی مدارس واگذار شده و تعدادی نیز با اعتبارات ملی و استانی بازسازی می شوند.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر خیرین در امر مدرسه سازی یادآور شد: اگر امر مقدس مدرسه سازی تاکنون توسط خیرین هدایت نمی شد آموزش و پرورش با مشکل شدید کمبود فضاهای آموزشی در کشور مواجه بود.
قربانی ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر خیرین و همچنین همت مسئولان دستگاه های مختلف در آینده مدارس خطرناک نداشته باشیم و مشکلات موجود از پیکره آموزش و پرورش استان دور شود.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان امسال و با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی ۱۵۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان شود ضمن اینکه تلاش می شود مدارس ما در زمینه سیستم گرمایشی زمستان امسال مشکل نداشته باشند.
وی گفت: سال گذشته اولویت نوسازی مدارس بازسازی مدارس خشتی و گلی بود و امسال نیز تلاش می شود مدارس سنگی و چوبی از گردونه فضای آموزشی خارج شده و نوسازی شوند.
در ادامه این ‌همایش تعدادی از خیرین مدرسه ساز استان کردستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.
در حال حاضر یک هزار خیر مدرسه ساز در استان کردستان وجود دارد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد