رفع نواقص مراجعات غیرحضوری به تأمین اجتماعی/ میزان بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی


رفع نواقص مراجعات غیرحضوری به تأمین اجتماعی/ میزان بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی

گروه سلامت ــ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با ضعف‌ مراجعات غیر حضوری به این سازمان گفت: نواقص زیادی در خدمات الکترونیک وجود دارد که به زودی به رفع آنها می‌پردازیم، همچنین باید به بخش‌های نرم‌افزاری جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

رفع نواقص مراجعات غیرحضوری به تأمین اجتماعی/ میزان بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار در پاسخ به پرسش‌های ایکنا، مبنی بر نارضایتی مردم از این سازمان به ویژه در حوزه خدمات غیر حضوری و عملکرد بازرسان این سازمان اظهار کرد: نواقص زیادی در خدمات الکترونیک وجود دارد که باید به رفع آن‌ها بپردازیم و به بخش‌های نرم‌افزاری جدی‌تر ورود پیدا کنیم. تقسیم کار‌های حضوری و الکترونیک انجام شده و پیگیری‌های این حوزه را انجام می‌دهیم و امیدواریم به زودی این نواقص را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که در نقاط مختلف کشور کار کرده و سوابق بیمه آن‌ها در شعب مختلف کشور ثبت شده، برای جمع‌آوری سوابق بیمه باید به همه این شعبات مراجعه کنند که ضعف عمده و غیرقابل قبول است. در عصر تکنولوژی باید به دنبال خدمات غیر حضوری باشیم و به این موضوع پایان دهیم، تا کمتر از دو ماه آینده هر فردی که به هر یک از شعبات تأمین اجتماعی مراجعه کند می‌تواند تأیید‌یه و گواهی تمامی سوابق را از آن شعبه که مراجعه کرده دریافت کند.

سالاری یادآور شد: هر بخشی را اطمینان پیدا کنیم که به صورت غیرحضوری می‌توانیم خدمات را ارائه دهیم قطعاً اقدام خواهیم کرد و این اولویت جدی ما است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در رابطه با نحوه ساز و کار نظارت بر بازرسان سازمان تأمین اجتماعی گفت: دفتر بازرسی مدیرعامل و حراست سازمان بر این موضوع نظارت دارند و اگر کارفرمایی نسبت به عملکرد این بازرسان شکایتی دارد می‌تواند به دفتر بازرسی مدیرعامل مراجعه و شکایت خود را انجام دهد.

سالاری در رابطه با انتقادات مطرح در زمینه موضوع عدم اختصاص سهم ۹ بیست و هفتم حق بیمه بیمه‌شدگان برای امور درمانی گفت: ما این موضوع را قبول نداریم و در حال حاضر بیش از ۹ بیست و هفتم حق بیمه‌شدگان برای درمان آن‌ها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی ۱۳ میلیارد تومان معوقه به بخش درمان غیرملکی شامل مراکز درمانی وزارت بهداشت و خیریه دارد، اظهار کرد: به زودی این معوقات را پرداخت خواهیم کرد، ضمن اینکه با اجرای سیستم پرونده الکترونیک قطعاً ۶۰ تا ۷۰ درصد معوقات به موقع پرداخت خواهد شد.
سالاری درباره بدهی شهرداری تهران به تأمین اجتماعی گفت: میزان این بدهی به صورت قطعی مشخص نیست، دو روز قبل با معاون شهردار جلسه‌ای برگزار کردیم تا بتوانیم توافق کنیم و نحوه وصول بدهی‌ها به گونه‌ای که برای خدمت‌رسانی شهرداری به مردم اختلالی ایجاد نکند انجام شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در رابطه با طرح بخشودگی جرایم دیرکرد حق بیمه نیز تصریح کرد: طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان تا ۱۳ شهریورماه، ادامه دارد و کارفرمایان می‌توانند جرایم و بدهی خود را به صورت اقساطی به تأمین اجتماعی پرداخت کنند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ایجاد شفافیت در سازمان تأمین اجتماعی گفت: از ماه آینده حقوق تمام مدیران در سامانه امور استخدامی کشور ثبت می‌شود، این موضوع سیاست کلی دولت و شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
سالاری در رابطه با بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی نیز اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی هفته گذشته در کارگروه مشترکی که سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد در رابطه با بدهی سازمان مواردی را مطرح کرده که مرجع رسیدگی به این موضوع سازمان حسابرسی است؛ در حال حاضر بخشی از سنوات حسابرسی شده و بخش دیگر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظری با سازمان برنامه و بودجه نداریم، گفت: موارد و ارقامی که مربوط به پرداخت حق بیمه کارفرمایان است را بررسی می‌کنیم، براساس چارچوب تفاهم‌نامه از ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، راه‌های پنج‌گانه‌ای نیز براساس قانون وجود دارد که مراحل آن را شروع کرده‌ایم تا بتوانیم منابع سازمان را وصول کنیم.

سالاری در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهانه ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تا ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن صرف پرداخت مستمری بازنشستگان می‌شود و هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران وجود ندارد. مابقی هزینه‌های ماهیانه نیز در خصوص هزینه‌های جاری و افزایش کیفیت خدمات در کشور است البته در بخش درمان مقداری معوقات داریم که پرداخت می‌شود.

وی افزود: از ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن وصولی حق بیمه در ماه است و مابقی آن از محل سرمایه‌گذاری‌های سازمان تأمین اجتماعی از طریق شستا و سهم کارفرما که دولت تقبل کرده است، تأمین می‌شود، سازمان تأمین اجتماعی ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان در بخش‌های مختلف معوقه دارد، ولی وقتی کارگاهی به سمت تعطیلی برود ما از اقدامات قانونی خود استفاده نخواهیم کرد.

این خبر تکمیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده