نهی از تسخیر و ورود به دنیای اجنه توسط انسان


نهی از تسخیر و ورود به دنیای اجنه توسط انسان

گروه معارف - عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه تسخیر اجنه برای انسان بسیار نهی شده و نباید اینکار انجام شود، گفت: بخش قابل‌توجهی از تصرف جنیان به‌ویژه شیاطین جنی، در حوزه عواطف و ایجاد احساسات گوناگونی چون ترس، نفرت و محبت کاذب در انسان‌ها است.

نهی از تسخیر و ورود به دنیای اجنه توسط انسان

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآنی از هرگونه ورود به عوالم اجنه نهی شده است، در زمان حضرت سلیمان(ع) یک عده از طریق سحر و جادو یعنی تسخیر اجنه برای ضربه زدن به دیگری و اثری که در انسان به واسطه جنیان می‌گذارد، استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: تسخیر اجنه برای انسان بسیار نهی شده و نباید اینکار انجام شود، زیرا آوردن جن از عوالم خودشان به این عالم باعث ایجاد اختلاف در بین آدمیان شده و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

جعفرزاده افزود: جن پیش از خلق انسان از آتش آفریده شده است و دسته‌ای از جنیان مؤمن و دسته‌ای کافر هستند و بعضی از اجنه کردار نیکو و برخی دیگر ‏کردار زشت دارند و اجنه نیز مانند تمام موجودات مذکر و مونث خلق شده و تولیدمثل می‌کنند و مسئول و مکلف هستند، زندگی می‌کنند و می‌میرند.

وی تصریح کرد: اجنه می‌توانند با اختیارات خود به این عالم ورود یابند و در بین اجنه، جن خوب، بد، مومن، کافر و مسلمان وجود دارد که بیانگر این است آن‌ها اراده و اختیاراتی دارند و برای آنها هم بهشت و جهنمی وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه یادآور شد: اجنه نیز مانند انسان دارای اختیار و قدرت تصمیم‌گیری بوده و توانایی انتخاب راه صحیح و یا راه غلط را دارند و با توجه به آیات و روایات قرآنی اجنه می‌توانند به دو صورت و طریق به زندگی و عالم آدمیان ورود پیدا کنند که اول ورودی که انسان زمینه‌ساز آن است که به آن تسخیر جن گفته می‌شود و دوم، ورودی که انسان دخالت مستقیمی در آن ندارد.

وی با اشاره به تسخیر اجنه گفت: اگر کسی بخواهد از برخی توانایی‌های خاص شیاطین جنی در مسیر نادرست استفاده کند، در این صورت با انجام برخی امور ناصحیح و خلاف شرع ممکن است به چنین مقصودی برسد، این افراد تصور می‌کنند که جن و یا جنیانی را به تسخیر خود درآورده ‌و از آنها بهره می‌برند، ولی واقعیت آن است که این‌ها در تسخیر و تحت‌سلطه آن شیاطین جنی قرار می‌گیرند.

جعفرزاده با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره بقره ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از تصرف جنیان به‌ویژه شیاطین جنی، در حوزه عواطف و ایجاد احساسات گوناگونی چون ترس، نفرت و محبت کاذب در انسان‌ها است و در آیه ۱۰۲ سوره بقره از ایجاد تفرقه بین زن و شوهرها به‌واسطه سحر سخن گفته شده که پس از تعلیم شیاطین جنی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اجنه در میان خود پیامبر و امامی ندارند، به‌همین دلیل جنیان مومن ناگزیر از پیامبران و امامان انسان‌ها تبعیت می‌کنند و از این رو در سوره جن به ایمان آوردن دسته‌ای از جنینان مومن اشاره شده است که می‌فرماید، بگو به من وحى شده است که تنى چند از جنیان گوش فرا داشتند و گفتند راستى ما قرآنى شگفت‏‌آور شنیدیم که به راه راست هدایت مى‌کند، پس به آن ایمان آوردیم و هرگز کسى را شریک پروردگارمان قرار نخواهیم داد و اینکه او پروردگار والاى ما بوده و همسر و فرزندى اختیار نکرده است که بیانگر وجود جنیان مسلمان و مومن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به روایات مختلف در این رابطه اظهار کرد: در روایات متعددی بیان شده که برخی از جنیان به محضر ائمه شرف‌یاب می‌شده و سوالات خود را مطرح می‌کردند، در مورد برخی علما نیز داستان‌هایی نقل می‌شود که جنیان مومن برای دستیابی به پاسخ سوالات خود به آنان مراجعه کرده‌اند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)