راه حل فتاحی برای تست ورزشگاه آزادی قبل از آغاز لیگ


راه حل فتاحی برای تست ورزشگاه آزادی قبل از آغاز لیگ

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: ورزشگاه آزادی ورزشگاه 70-80 هزار نفری است و قطعا قبل از بازی ها باید تست شود تا در بازی‌ها مشکلی پیش نیاید.

اتاق خبر 24:

سعید فتاحی در گفت‌وگو با رادیو جوان در خصوص قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گفت: امروز راس ساعت 19 قرعه‌کشی انجام خواهد شد و از شبکه ورزش پخش می‌شود ولی این قرعه‌کشی به منزله شروع لیگ نیست. وقتی لیگ را شروع می‌کنیم که الزامات ایمنی امنیتی ورزشگاه‌ها توسط باشگاه‌ها انجام شده باشد.

وی در مورد اینکه کدام باشگاه‌ها این الزامات را انجام داده و مشکلی ندارند، گفت:‌تا این لحظه استادیوم آزادی است که طبقه پایین آن به صورت کامل انجام شده است، گیت‌گذاری بیرون ورزشگاه هم انجام شده است. تنها مشکل آن بلیت فروشی است که ان‌شاالله در روزهای آینده مشکل بلیت فروشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل می‌شود اما بقیه ورزشگاه‌های ما هنوز به صورت صد در صد اعلام آمادگی نکرده‌اند. اما با روند رو به رشدی که داشتند ظرف یک هفته آینده یکسری ورزشگاه‌ها آماده می‌شوند.

وی در مورد اینکه اعلام شده بود باشگاه‌های بدهکار نمی‌توانند قرارداد امضا کنند و اگر قرارداد جدید امضا کنند نمی‌توانند در لیگ امسال شرکت کنند، گفت: فقط امسال نیست چند سال است سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این کار را شروع کرده‌اند و فیفا و AFC جلوی باشگاه‌های بدهکار را می‌گیرند. این انباشته 10-12 سال بدهی است و ما نمی‌توانیم در یک سال جلوی باشگاه‌ها را بگیریم و لیگ را تعطیل کنیم. از تمام تیم‌های لیگ برتری 12-13 تیم بدهکار هستند. ان‌شالله به مرور زمان این بدهی‌ها کم شود همانطور که در گذشته هم این اتفاق افتاده است. ما در سال اول گفتیم 25 درصد و بعد گفتیم 50 درصد امسال هم همینطور است. باشگاه‌های بدهکار باید اول به کمیته وضعیت بروند و اگر آن کمیته مجوز بدهد می‌توانند بازیکن جدید بگیرند. بازیکنان قدیمی مشکلی ندارند.

وی در خصوص اینکه زمان آغاز لیگ چه زمانی خواهد بود، گفت:‌ پیش‌بینی‌هایی را انجام دادیم. اینکه گمانه‌زنی می‌شود و زمان‌های مختلفی اعلام می‌کنند هیچ کدام مستند نیست و به این بستگی دارد که ورزشگاه‌های ما کی آماده می‌شود. باید حداقل 5-6 ورزشگاه ما آماده شود. تیم‌هایی که ورزشگاه‌شان آماده نیست مجبورند به استان دیگر بروند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد برگزاری دیدار آزمایشی استقلال و پرسپولیس گفت: ای کاش صدا و سیمای ما در انعکاس اخبار دقت نظر بیشتری داشته باشند. یکی از عزیزان در رادیو گفت می‌خواهند آزمایشی لیگ را شروع کنند، این کار نشدنی و خنده‌دار است. اگر قرار است سیستم بلیت فروشی و ورود و خروج تماشاگران به ورزشگاه آزادی تست شود یک بازی دوستانه یا یک تورنمنت می‌گذارند نه اینکه به صورت آزمایشی فقط بازی‌های استقلال و پرسپولیس را برگزار کنند. پیش بینی شده که اگر زمان و امکانش فراهم باشد یک تورنمنت یا یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی برگزار شود. ورزشگاه آزادی ورزشگاه 70-80 هزار نفری است و قطعا قبل از بازی ها باید تست شود تا در بازی‌ها مشکلی پیش نیاید.ما قرعه‌کشی را که انجام دهیم نمی‌دانیم در هفته اول شاید تراکتور و پرسپولیس با هم بازی کنند یا هفته دوم و سوم استقلال و پرسپولیس، و به همین خاطر باید ما باید این را تست کنیم که در بازی‌های پرتماشاگر به مشکل نخوریم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا