اگر زنان موتورسواری کنند، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود!/ گاف بهزاد نبوی و روزنامه شرق درباره برجام


اگر زنان موتورسواری کنند، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود!/ گاف بهزاد نبوی و روزنامه شرق درباره برجام

روزنامه اصلاح طلب شرق که هنوز نمی‌داند تاریخ امضای برجام چه زمانی بوده است، همان روزنامه‌ای است که امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمینِ اجرای برجام نامیده بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر زنان موتورسواری کنند، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «مظلومیت زنان» به قلم «محمد تقی فاضل میبدی» از فعالین اصلاح طلب نوشت: «اگر به دنبال بعد دینی و شرعی موتورسواری زنان باشیم بر این باورم که این موضوع هم مانند ترک موتورنشستن و راندن ماشین است و بالنفسه هیچ مشکل شرعی ندارد. نشستن بر یک مرکب چه ماشین باشد، چه موتور و دوچرخه تفاوتی ندارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنچه ما در مورد حرام بودن و اشکال شرعی برخی فعالیت‌های خانم‌ها می‌گوییم ریشه تاریخی دارد...روزگاری رأی دادن زنان هم حرام بود و حالا می‌گویند آمدن‌شان پای صندوق‌های رأی لازم است... در خانواده‌هایی که عمده کار خانه بر دوش زنان است، اگر آن زن بتواند امور خانه و خرید را با سوار شدن بر موتور و دوچرخه راحت‌تر حل کند و در کنار آن بخشی از مشکل آلودگی هوا هم حل شود، چه اشکالی دارد؟ اینکه به جای ماشین دوچرخه را انتخاب کند که اصلاً به نفع جامعه است. زمانی بود که وقتی بحث رفتن زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شد همه می‌گفتند حرام است. حالا منع این موضوع هم کم‌کم دارد برطرف می‌شود. واقعیت این است که به صورت معمول وقتی موضوعی به میان می‌آید که یک‌سویش خانم‌ها هستند برخی از آقایان دادشان بلند می‌شود که این حرام شرعی است! هیچ فکر نمی‌کنند که حرام شرعی بودن امری دلیل می‌خواهد، باید بتوان برایش استدلال آورد. زنان از این جهت در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند».

اگر زنان موتورسواری کنند، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود!/ گاف بهزاد نبوی و روزنامه شرق درباره برجام

چندی پیش «زهرا شجاعی» رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات با افشاگری درخصوص استفاده ابزاری اصلاح طلبان از زنان گفته بود: «اصولگرایان حمایت بیشتری از زنان انجام می‌دهند و در عوض اصلاح طلبان موقع انتخابات از زنان استفاده می‌کنند و بعد کاری برایشان نمی‌کنند».

«شهیندخت مولاوردی» معاون سابق روحانی در امور زنان و خانواده، چندی پیش در اظهارنظری شرم آور گفته بود: «باید زنان کارتن خواب را عقیم کرد تا هزینه دولت زیاد نشود»!

از سوی دیگر طیف اصلاح طلب به بهانه حضور زنان در ورزشگاه، بارها به بانوان کشورمان توهین کرده است. برای نمونه، روزنامه اصلاح طلب آرمان- مهر ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می‌شوند»!؛ خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا نیز- خرداد ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»!

آخرین اقدام اصلاح طلبان در توهین به بانوان ایرانی، تطهیر اقدام جنایتکارانه نجفی در قتلِ یک زن بوده است.

لازم به ذکر است که فاضل میبدی چندی پیش در اظهارنظری تأمل برانگیز خواستار تعطیلی عزاداری امام حسین (ع) برای یک سال شده بود!

** گاف بهزاد نبوی و روزنامه شرق درباره برجام

«بهزاد نبوی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «آقای روحانی در کنار ترمیم‌های سطحی تلاش کرد تا مشکل را ریشه‌ای حل کند و می‌دانست که این مهم میسر نمی‌شود؛ مگر با حل مشکلات در عرصه سیاست خارجی. این تلاش‌ها به امضای برجام در سال ۹۵ منجر شد و برجام توانست امید بسیاری را در سطح جامعه ایجاد کند؛ زیرا مردم می‌دانستند که ریشه معضلات در کجاست».

نبوی در ادامه گفت: «مشکلات بعد از امضای برجام فقط ناشی از روی‌کارآمدن ترامپ نبود. در فاصله برجام تا ترامپ حدود یک سال فاصله زمانی وجود داشت که قرار بود به‌جز گشایش‌های اقتصادی و عادی‌شدن روابطمان با دنیا، سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی نیز در کشور انجام شود. متأسفانه با اقدامات ماجراجویانه تندروهای داخلی در کنار حملات آنان به برجام، این امر در حد انتظار انجام نشد. واقعاً هرچه فکر می‌کنم، متوجه نمی‌شوم که برجام چه ضرری برای ما داشت که این‌طور به آن حمله شد! تنها محدودکنندگی‌اش درباره ساخت بمب اتم بود که ما اساساً آن را حرام اعلام کرده بودیم. واقعاً نمی‌دانم چرا برخی به این میزان به برجام حمله و با اقدامات ماجراجویانه، در اجرای آن کارشکنی کردند! با آن موضع‌گیری‌ها و اقدامات در راستای فرار سرمایه، در آن فاصله یک‌ساله، سرمایه‌گذاری خارجی جز از سوی توتال، ایرباس، بویینگ و چند مورد دیگر آغاز نشد».

اگر زنان موتورسواری کنند، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود!/ گاف بهزاد نبوی و روزنامه شرق درباره برجام

اصلاح طلبان بی وقفه از برجام دفاع می‌کنند؛ این در حالی است که حتی نمی‌دانند این توافق چه زمانی امضاء شده است. بهزاد نبوی در این مصاحبه گفته است که «برجام در سال ۹۵ امضاء شد»! این ادعا در حالی است که برجام در تیر ۹۴ امضاء و در دی ۹۴ نیز اجرا شد. نکته قابل توجه اینجاست که روزنامه شرق نیز متوجه این گافِ نبوی نشده و آن را اصلاح نکرده است.

فعالین اصلاح طلب نه تنها از تاریخ امضای برجام بی خبر هستند، بلکه تاکنون بارها اذعان کرده‌اند که اصلاً متن برجام را هم نخوانده‌اند و چشم بسته از آن دفاع می‌کنند. چندی پیش «علی مطهری» عضو لیست امید گفته بود: «از برجام دفاع می‌کنم، اما متن آن را نخوانده‌ام»!. «صادق زیباکلام» از فعالین اصلاح طلب نیز پیش از این گفته بود: «برجام را اصلاً نخوانده‌ام»!. «فائزه هاشمی» نیز چندی پیش گفته بود: «متن برجام را نخوانده‌ام و فقط از روزنامه‌ها و رسانه‌ها این موضوع را دنبال می‌کردم و ایراد خاصی به برجام پیدا نکردم»!.

روزنامه اصلاح طلب شرق که هنوز نمی‌داند تاریخ امضای برجام چه زمانی بوده است، همان روزنامه‌ای است که امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمینِ اجرای برجام نامیده بود.

بهزاد نبوی هم که هنوز نمی‌داند تاریخ امضای برجام چه زمانی بوده، ژست کارشناس برجام به خود گرفته و مدعی شده است که «تنها محدودکنندگی برجام درباره ساخت بمب اتم بود که ما اساساً آن را حرام اعلام کرده بودیم»؛ این اظهارنظر تأمل برانگیز در حالی است که تنها در یک قلم، به واسطه برجام، غنی سازی ۲۰ درصد ایران متوقف شد، فن آوری که یکی از کاربردهای اصلی آن تهیه دارو برای بیماران در کشورمان بوده است.

آقای قوچانی! درست می گویید، قالیباف ۱۴ سال شهردار تهران بود!

«محمد قوچانی» عضو حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه سازندگی با عنوان «کدام قالیباف؟» نوشت: «نباید محمدباقر قالیباف را نادیده گرفت. او از میان اصولگرایان تاکنون کارآمدترین مدیر اجرایی بوده است که با ریاست پلیس در دوره خاتمی پس از دوران حاکمیت تیمسار لطفیان خوش درخشید و توانست با نوسازی نهاد پلیس و تبدیل آن از یک نیروی صرفاً انضباطی به نوعی پلیس مدنی و اجتماعی تحولی را در این نهاد به وجود آورد. در تهران هم شانس قالیباف این بود که پس از دوران محمود احمدی نژاد به شهرداری رفت و ۱۴ سال تمام در آن جا ماند و ثبات مدیریتی و حمایت نهادهای نظام از او سبب نوعی ثبات اجرایی در نهاد شهرداری شد».

قالیباف ۱۲ سال شهردار تهران بود (شهریور ۸۴ تا شهریور ۹۶) اما قوچانی ۲ سال هم به آن اضافه کرده و مدعی شده که قالیباف ۱۴ سال شهردار پایتخت بوده است.

البته قوچانی- سردبیر روزنامه سازندگی- کم بیراه هم نگفته است. شورای شهر اصلاح طلب تهران از سال ۹۶ تاکنون، ۳ شهردار برای پایتخت انتخاب کرده است. یکی «محمد علی نجفی» بود که نتوانست هیچ اقدام مثبتی در شهرداری تهران انجام دهد و در ماههای گذشته نیز همسر دوم خود که ۳۰ سال از وی جوانتر بود را با اسلحه غیرمجاز به قتل رساند و در دادگاه به قصاص محکوم شد.

اگر زنان موتورسواری کنند، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود!/ گاف بهزاد نبوی و روزنامه شرق درباره برجام

دومین شهرداری که شورای شهر اصلاح طلب تهران در سالهای اخیر انتخاب کرد، «محمد علی افشانی» بود. در شرایطی که اصلاح طلبان بارها نام بانوان و جوانان اصلاح طلب را برای تصدی شهرداری تهران اعلام کرده بودند، در نهایت یک بازنشسته را انتخاب کردند. اقدامی که توخالی بودن شعارهای اصلاح طلبان مبنی بر شایسته سالاری و جوان گرایی و حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را بیش از پیش ثابت کرد. نکته قابل توجه اینجاست که فعالین زن اصلاح طلب صراحتاً اعلام کردند که درج نام آنها در لیست‌های اصلاح طلبان، ویترینی است. در نهایت افشانی با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و در حالی که کارنامه‌ای بسیار ضعیف داشت، از سمت خود کنار رفت.

سومین شهردار منتخب شورای شهر اصلاح طلب تهران نیز «پیروز حناچی» بود، شخصی که کارنامه‌اش در شهرداری به دوچرخه سواری در برخی روزهای هفته از منزل تا محل کار خلاصه شده است.

اکنون ۲ سال از پایان حضور قالیباف در شهر آری تهران سپری شده و در این مدت شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران، به جز افتتاح پروژه‌های در آستانه تکمیلِ قالیباف و سیاسی کاری و جنگ قدرت برای تصاحب پست‌های مدیریتی، هیچ کارِ دیگری انجام نداده‌اند.

قوچانی، کم بیراه نگفته است، هنوز هم پروژه‌های قالیباف در حال بهره برداری است و خبری از کار برای مردم در شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران نیست.

آقای قوچانی! درست می گویید، قالیباف ۱۴ سال شهردار تهران بود!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد