جهاد دانشگاهی برای تامین متخصص ناباروری آمادگی دارد


جهاد دانشگاهی برای تامین متخصص ناباروری آمادگی دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی توانمندی‌هایی در حوزه درمان ناباروری دارد که اگر فضای فیزیکی و تجهیزات از سوی مسئولان استان واگذار شود امکان تامین نیروی متخصص در این حوزه وجود دارد. 

جلال الدین صادقی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: همه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی از جمله تخصص‌های درمان ناباروری در کل کشور قابل توسعه است اما باید استانداری و دانشگاه علوم پزشکی زمینه این حضور را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه پتانسیل جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش را یادآور شد، اظهار داشت: آموزش‌های جهاد دانشگاهی کاربردی و براساس نیازهای جامعه است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در چهار سال اخیر به حوزه گیاهان دارویی استراتژیک با تاکید بر «عناب، زرشک و زعفران» ورود پیدا کرده که هدف آن حضور فعال در تجارت و فروش گیاهان دارویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰ فرآورده فراسودمند عناب تولید شده است اضافه کرد: طرح دهکده گیاهان دارویی با تمرکز بر عناب، زرشک و زعفران و تحقیقات کاربردی که بتواند منجر به بهینه‌سازی تولید و دستیابی به فرآورده‌های فراسودمند از محصولات مذکور شود شروع و تاکنون منجر به نتایج بسیار ارزشمندی شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات جهاد دانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است، عنوان کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا می‌کند.

صادقی از فعال شدن دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان در جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات آموزشی و فرهنگی با رویکرد توانمند سازی این دبیرخانه بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به تشکیل هسته مطالعات شهری و روستایی، ادامه داد: اکنون جهاد دانشگاهی استان در حال تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۰۹ روستای خراسان جنوبی است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیمارهای صعب الاعلاج با منشا خونی کاربرد دارد، بیان کرد: نمایندگی خون بندناف از سال ۹۴ در جهاددانشگاهی استان کار خود را آغاز کرد و تاکنون موفق به ذخیره سازی حدود ۴۰۰ نمونه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مجموعه در استان، گفت: سالانه بیش از هفت هزار نفر در آموزش های کوتاه مدت و ۵۰۰ نفر در آموزش های ضمن خدمت جهاد دانشگاهی استان شرکت می‌کنند.

صادقی گفت: بزرگترین شبکه آموزش تخصصی کوتاه مدت مربوط به جهاد دانشگاهی است و بزرگترین شبکه پژوهشی نیز در این نهاد فعال است.

وی با بیان اینکه مرکز آزمون نیز در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی فعال شده است اضافه کرد: آزمون استخدامی مشاغل آتش نشانی برای هزار نفر جمعه این هفته برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان از سال ۹۶ آغاز شده است، افزود: در این طرح شغل‌های مزیت‌دار استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین امسال طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان اجرا می‌شود و ۶۹ نفر از بانوان سرپرست خانوار از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

صادقی با اشاره به توسعه شعب جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های استان گفت: مردادماه امسال شعبه قاینات فعال شده و در طبس و فردوس نیز تا پایان امسال و سال آینده این شعب فعال خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران سهم قابل توجهی در افزایش سطح آگاهی جامعه دارند و جامعه همواره تشنه اخبار و اطلاعات جدید است که توسط اصحاب رسانه اطلاعات خود را به روز می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: خبرنگاران همواره تلاش کنند اطلاعات روز را به جامعه تزریق کنند و اگر خبررسانی متوقف شود از سیل و زلزله خطرناک‌تر است.

وی بیان کرد: خبرنگاران در بالاترین رده‌های اجتماعی هستند گرچه آنگونه که شایسته این قشر است به آنان توجه نشده لذا باید مسئولان بیشتر به رسالت و جایگاه خبرنگاران توجه داشته باشند.

صادقی جنس خبر را یک نوع دانش نو دانست و افزود: کشورهای توانمندتر و قوی تر هستند که تولید دانش جدید در آنان بیشتر اتفاق می افتد و امروز اهرم اقتدار کشورها رسانه‌ها هستند چرا که تاثیر زیادی در فضای اجتماعی دارند.

وی با تاکید بر جایگاه و قدرت بی نظیر رسانه‌ها، عنوان کرد: رسانه‌ها یکی از مسیرهای مهم برای توانمندسازی جامعه است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این مجموعه نهادی عمومی و غیردولتی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دارای شخصیت مستقل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی کشور دارای ۴۲ واحد استانی، ۳ پژوهشگاه، ۲۷ پژوهشکده، ۱۳۰ مرکز فنی دمات تخصصی است، ادامه داد: همچنین ۲۵ مرکز رشد، ۱۴۰ گروه پژوهشی، ۲ پارک علم و فناوری، ۲ دانشگاه، ۲۴ مرکز آموزش علمی کاربردی، ۱۵ شرکت دانش بنیان و چهار پایگاه علمی و مجتمع تحقیقاتی دارد.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد