امام جمعه سمنان: دانشگاه‌ها علم‌آموز و انسان‌ساز باشند


امام جمعه سمنان: دانشگاه‌ها علم‌آموز و انسان‌ساز باشند

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دانشگاه‌ها، در کنار توجه به تقویت پایه علمی افراد، به پرورش اخلاقی آنها توجه داشته باشند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی استان سمنان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد در دفتر امام جمعه این شهر، افزود: دانشگاه‌ها در کنار توجه به علم باید تقوا و خداترسی را در دانشجویان تقویت کنند.

وی ادامه داد: در برخی دانشگاه‌ها علم اولویت است و به تقوا، مردمی بودن و اخلاق، توجه چندانی ندارند و این برای جامعه مضر بوده و باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان یادآور شد: اگر تقوا نباشد، علم مفید نخواهد بود و فرد در عاقبت به خیری دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد یک کلمه مقدس است، یادآور شد: جهاددانشگاهی اقدامات خوبی را در زمینه اشتغالزایی و رونق تولید انجام داده است، ولی باید به مقوله انسان سازی بیش از پیش توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه علم به تنهایی انسان ساز نیست، تصریح کرد: اخلاق دینی و اسلامی، مردمی بودن و خدمت به مردم باید سرلوحه کارها باشد.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: علم به تنهایی زمینه ساز کمال نیست و مردم باید بدانند بدون پیروی از ولایت فقیه راه به جایی نمی رسد.

ظرفیت جهاددانشگاهی سمنان برای طرح‌های پژوهشی استفاده شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این دیدار گفت: دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت پژوهشی و علمی جهاد دانشگاهی استان استفاده کنند.

حسن رهایی افزود: جهاد دانشگاهی استان سمنان در زمینه علمی و پژوهشی کارآمد است، اما دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت استفاده نمی کنند و طرح‌های پژوهشی خود را به دانشگاه‌های خارج از استان واگذار می کنند.

وی ادامه داد: چراغ راه کشور برای برون رفت از شرایط فعلی و شکست تحریم‌ها توجه به مقوله مهم اقتصاد مقاومتی و تولید درون‌زا است، و برای تحقق این راهبرد باید از ظرفیت های علمی درون استان بهره برد.

وی ابراز داشت: جهاد دانشگاهی استان سمنان در زمینه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نقشی مهم در اشتغالزایی، رونق تولید و تببین افکار عمومی از دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: این دانشگاه ۲۱ قرارداد در زمینه پژوهشی با دیگر نهادها و بخش های اجرایی در دست انجام دارد.

جهاد دانشگاهی از اولین ثمرات انقلاب اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹، از طریق مصوبه ستاد عالی انقلاب فرهنگی به بار نشست.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط