طرز تهیه کوفته مرغ با طعم و مزه عالی


در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کوفته مرغ را آموزش دهیم؛ این نوع غذای سنتی و ایرانی بسیار خوشمزه با گوشت مرغ پخته و چرخ کرده تهیه می شود که در ترکیب آن، می توان از مواد غذایی مختلف استفاده کرد و به آن تنوع بخشید، برای آشنایی با دستور طبخ کوفته مرغ می توانید با این بخش از آموزش آشپزی همراه شوید. انواع کوفته ریزه، کوفته شیرازی، کوفته تبریزی و … از...

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کوفته مرغ را آموزش دهیم؛ این نوع غذای سنتی و ایرانی بسیار خوشمزه با گوشت مرغ پخته و چرخ کرده تهیه می شود که در ترکیب آن، می توان از مواد غذایی مختلف استفاده کرد و به آن تنوع بخشید، برای آشنایی با دستور طبخ کوفته مرغ می توانید با این بخش از آموزش آشپزی همراه شوید.

انواع کوفته ریزه، کوفته شیرازی، کوفته تبریزی و … از جمله غذا های سنتی ایرانی خوشمزه و متنوع می باشند که طرفداران زیادی نیز دارند. در این مطلب به معرفی یکی دیگر از انواع کوفته ایرانی می پردازیم که دستور پخت آن به دلیل استفاده از گوشت مرغ نسبتا راحت تر می باشد، بنابراین پیشنهاد می دهیم، کوفته مرغ آموزش داده شده در این مطلب را بعد از یادگیری در منزل تهیه کرده و از خوردن آن به عنوان یک وعده غذای مفید در کنار خانواده لذت ببرید.

طرز تهیه کوفته مرغ با طعم و مزه عالی
طرز تهیه کوفته مرغ با طعم و مزه عالی

طرز تهیه کوفته مرغ با طعم و مزه عالی

مواد لازم

سبزی خشک پودر شده مثل نعنا، ترخون، آویشن و مرزه : یک قاشق چای خوری جفری ساطوری : ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری گرد نان سفید : ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری شیر : یک دوم پیمانه کره : ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری آرد : به میزان لازم نمک و فلفل : به میزان لازم پودر جوز بویا : مقداری گوجه فرنگی رنده شده : ۵ تا ۶ عدد سرکه : ۳ تا قاشق غذا خوری شکر : یک قاشق غذا خوری فلفل قرمز : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کوفته مرغ با طعم و مزه عالی

آموزش طرز تهیه کوفته مرغ

برای تهیه کوفته مرغ، مرغ چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده درون ظرفی گودی ریخته و تخم مرغ را بعد از شکستن در ظرفی جداگانه، به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق جعفری ساطوری، یک قاشق چای خوری سبزی خشک و مقداری جوز بویا را به همراه نمک و فلفل به مخلوط اضافه کنید. گرد نان را به مدت ۵ دقیقه در شیر خیس کرده و بعد به مواد قبلی اضافه کنید، سپس همه مواد را چنک زده و با هم مخلوط کنید و به صورت ۱۰ تا ۱۲ عدد کوفته در آورید.

در داخل ظرفی که بر روی حرارت قرار داده اید، مقداری کره را داخل آن و با حرارت ملایم ذوب کنید، سپس کوفته ها را در آرد غلطانیده و سرخ کنید. گوجه فرنگی رنده شده به همراه نمک، پودر فلفل قرمز، سرکه و شکر درون قابلمه کوچکی ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شده و بجوشد.

در این مرحله از طرز تهیه کوفته مرغ و بعد از سرخ کردن کوفته ها، آنها را در یک ردیف در تابه بچینید و سس گوجه فرنگی آماده شده را بر روی آن بریزید، در این زمان حرارت را کم کرده و درب تابه را ببندید تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب پخته شده و آماده شود.

طرز تهیه کوفته مرغ با طعم و مزه عالی

اکنون زمان سرو کوفته مرغ رسیده، می توانید آن را درون دیس یا ظرف مناسب کشیده و با باقیمانده جعفری ساطوری تزیین کنید. ضمن اینکه در کنار این غذا، سیب زمینی و برخی سبزیجات پخته مثل لوبیا سبز، نخود سبز و یا گل گلم نیز سرو می شود. امیدواریم بعد از مشاهده طرز تهیه کوفته مرغ که غذای ایرانی خوشمزه ای است آن را به راحتی در منزل طبخ کرده و اوقات خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید.

کوفته یک غذای سنتی ایرانی است که امروزه در کشور های مختلف و با نام ها و روش های مختلف طبخ می شود. این نوع غذای قدیمی در اصل با گوشت کوبیده در هاون تهیه می شد، به دلیل اینکه کوبیدن آن در هاون موجب می شده تا خاصیت چسبندگی خود را حفظ کند، بنابراین هنگام پختن در آب وا نمی رفت. اما اکنون گوشت را چرخ می کنند که در این صورت امکان وا رفتن گوشت در حین پخت وجود دارد، به همین خاطر گوشت را باید چند بار چرخ کرده و یکی دو تا تخم مرغ به آن اضافه کنید تا این مشکل را برطرف شود.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام