شهر خوسف به عنوان شهر ملی پنبه ملٌه ثبت شد


شهر خوسف به عنوان شهر ملی پنبه ملٌه ثبت شد

شفیعی گفت: بر اساس نظر شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، شهر خوسف به عنوان شهر ملی پنبه مله ثبت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری خوسف، «محمد شفیعی» با اعلام این خبر اظهار داشت: سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی در 31 تیرماه در تهران با حضور نماینده مردم شهرستان بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این نشست شهر خوسف به عنوان شهر ملی مله بافی ثبت ملی شد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه پارچه ملّه به عنوان یکی از برندهای شهرستان خوسف است، افزود: با جان گرفتن دوباره کاشت پنه مله «پنبه قهواه ای رنگ»در مزارع این شهرستان،بافت این پارچه دوباره برای حوله، روانداز و موارد دیگر احیا و به عنوان برند اختصاصی شهرستان معرفی شده است.

شفیعی گفت: بر اساس نظر شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، روستای خور شهرستان خوسف در حوزه تراش سنگ ها ی نیمه قیمتی به صورت مشروط ثبت شد تا در نشست بعدی شورا، پرونده آن تکمیل و بعد از رسیدن به استانداردهای لازم به عنوان روستای ملی سنگ های نیمه قیمتی در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی مطرح شود.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت